نباید رفع مشكل واحدهای راكد كهگیلویه و بویراحمد راتنها به نقدینگی گره زد

یاسوج - ایرنا- استاندار كهگیلویه وبویراحمد تاكید كرد كه نباید همه مشكلات و چالش های فراروی واحدهای راكد تولیدی و صنعتی در استان را تنها به كمبود نقدینگی گره زد.

به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از برخی واحدهای راكد تولیدی مستقر در شهرك صنعتی یاسوج 2 در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت كه بسیاری از از واحدهای راكد به دلایل دیگر همچون نداشتن توان مدیریت و یا مشكلات حقوقی در واگذاری طرح ها از صحنه رقابت خارج شده اند.
وی تصریح كرد: كار در حوزه صنعت و مدیریت صنعتی ظریف و نیازمند هوشیاری ، تجربه ،آموزش و نیروی انسانی حرفه ای و دانش بنیان است.
احمدی با تاكیدبر اینكه برخی از واحدهای صنعتی انعطاف لازم را برای مقابله با مشكلات ندارند، گفت: حتی برخی از مدیران این كارخانه ها با بروز نخستین مشكل كار را رها می كنند در صورتی كه سرمایه گذار باید توانایی برخورد با مشكلات را داشته باشد.
احمدی افزود: البته مشكلات واحدهای راكد و تولیدی در استان در كارگروه رفع موانع تولید بررسی و دستورات و تمهیدات لازم برای رونق مجدد آنها اتخاذ خواهد شد.
استاندار كهگیلویه وبویراحمد گفت: مشكلی برای پرداخت تسهیلات به واحدهای راكد در صورت داشتن شرایط لازم وجود ندارد.
مدیرعامل شركت شهرك های صنعتی كهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: 30 واحد تولیدی و صنعتی در شهرك صنعتی یاسوج 2 به مساحت 14 هكتار مستقر است.
سهراب بنام افزود كه 6 مورد از این واحدها در زمینه صنایع غذایی، 6 واحد در حوزه صنایع شیمیایی و مابقی نیز در بخش صنایع فلزی، ساختمان و ایمنی است.
وی تعداد واحدهای راكد و نیمه فعال در این شهرك صنعتی را حدود 16 مورد دانست و گفت: برای رفع مشكل هر یك از این واحدها مبلغی افزون بر 15 تا 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
مدیرعامل شركت شهرك های صنعتی كهگیلویه وبویراحمد گفت: 131طرح و واحد تولیدی و صنعتی ظرف چهار سال گذشته در دولت یازدهم در این استان بهره برداری و یا مجدد به چرخه تولید بازگشت.
بنام همچنین گفت كه ظرف یك سال گذشته افزون بر 180 هكتار زمین در شهرك‌های صنعتی و در قالب 138 قرار داد به واحدهای تولیدی و صنعتی این استان واگذار شد كه ارزش سرمایه‌گذاری این میزان زمین بیش از سه هزار میلیارد ریال است.
هم‌اینك حدود 290 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در شهرك‌ها و نواحی صنعتی استان مستقر است.
كهگیلویه و بویراحمد دارای 13 شهرك و ناحیه صنعتی فعال است.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار: علیزاده
3016/1662