۲۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۱۸
کد خبر: 82760676
T T
۰ نفر
تسهیلات میهمان شدن دائم دانشجویان دختر در دانشگاه آزاد

تهران- ایرنا- جزییات میهمانی دائم دانشجویان دختر در مقاطع كاردانی و كارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی به واحدهای آموزشی این دانشگاه ابلاغ شد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از دانشگاه آزاد اسلامی، برای حفظ بنیان و شان خانواده، پاسداشت ارزش‌های دینی و فرهنگی و ایجاد آرامش و رفع دغدغه خانواده‌ها و ارائه تسهیلات بیشتر به دانشجویان دختر، ماده الحاقی شیوه‌نامه نقل و انتقالات دانشجویی برای میهمانی دائم دانشجویان دختر در مقاطع كاردانی و كارشناسی به محل سكونت والدین یا همسر از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد.
میهمانی دائم دانشجویان دختر در مقاطع كاردانی و كارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) به شهر محل سكونت والدین یا همسر در صورت دارا بودن همه شرایط عمومی مندرج در شیوه‌نامه نقل و انتقالات، دایر ‌بودن رشته متقاضی در واحد مقصد در سال ورودی دانشجو و تایید عدم مغایرت محل سكونت و واحد مقصد انتخابی متقاضی امكان‌پذیر است.
مدارك و مستندات مورد نیاز متقاضیان شامل ارائه مدارك سكونت والدین و یا همسر، تصویر همه صفحات شناسنامه و تصویر مدرك دو سال آخر تحصیلی (پیش دانشگاهی و دیپلم) خواهد بود.
هر دانشجو در هر دوره تحصیلی صرفا یك بار مجاز به استفاده از این ماده خواهد بود و انصراف از میهمانی دائم و تغییر مقصد امكان‌پذیر نیست.
همچنین واحد‌های مبدا و مقصد باید بر اساس محل دو سال آخر تحصیلی دوره متوسطه، مدارك دانشجو را بررسی و نسبت به تكمیل فرآیند درخواست، اقدام كنند و در صورت مغایرت واحد مقصد با محل دو سال آخر تحصیلی، مدارك معتبر محل سكونت در بررسی مبنای اقدام واحدهای مبدا و مقصد خواهد بود.
با توجه به محدودیت امكانات بیمارستانی درخواست دانشجویان رشته‌های پرستاری، مامایی و علوم تغذیه بر اساس سایر موارد شیوه‌نامه نقل و انتقالات قابل بررسی است.
همچنین برای تسهیل در میهمانی دائم دانشجویان دختر، تصویر همه سوابق تحصیلی دانشجو پس از تكمیل فرآیند درخواست باید به واحد مقصد ارسال شود و نیازی به ارسال فهرست دروس از واحد مبدا به مقصد در هر نیمسال نیست، البته در پایان هر نیمسال، كارنامه تحصیلی دانشجویان میهمان برای درج در پرونده آموزشی به واحد مبدا ارسال می‌شود.
برای تسهیل در امور ثبت‌نام دانشجویان دختر، در طی دوره میهمانی دائم، تمام شهریه (اعم از ثابت و متغیر) به حساب واحد مقصد واریز خواهد شد و برای جبران بخشی از هزینه‌های واحد مبدا، واحد مقصد باید در هر نیمسال شهریه ثابت را به واحد مبدا پرداخت كند.
دانشگاه آزاد اسلامی دارای 400 واحد آموزشی، یك میلیون و 600 هزار دانشجو و 70 هزار استاد است.
فراهنگ **9022**1055
خبرنگار:رقیه نوری *انتشاردهنده : زینب كارگر
۰ نفر