۲۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۰۰
کد خبر: 82763132
T T
۰ نفر
برترین های جشنواره ملی تئاتر كودك و نوجوان رضوی در بندرعباس معرفی شدند

بندرعباس - ایرنا - یازدهمین جشنواره ملی تئاتر كودك و نوجوان و نمایش عروسكی رضوی كه از روز یكشنبه هفته جاری با حضور 12 گروه نمایشی در سه بخش صحنه ای، عروسكی و خیابانی به میزبانی استان هرمزگان جریان داشت، شامگاه چهارشنبه با معرفی آثار برتر در بندرعباس پایان یافت.

به گزارش ایرنا، در این جشنواره آثار نمایشی از استان های هرمزگان، خراسان رضوی، همدان، كرمانشاه و تهران در بخش صحنه ای و عروسكی به میزبانی بندرعباس و بخش خیابانی به میزبانی میناب به روی صحنه رفت كه برترین های آن با رای شورای داوران به شرح زیر است:
در بخش نمایشنامه نویسی پس از جمع بندی و خوانش آثار متقاضیان این بخش هیات داوران بدون رتبه بندی چهار نمایش نامه «رضا تا رضا» نوشته مجید میر حسینی از شوش، «آكارا » نوشته فرامرز غلامیان از خوزستان،«صدای ساز» نوشته رضا جوشعار از بندرعباس و «هزار پرنده» عاشق نوشته مهدی ایوبی از تهران را شایسته تقدیر دانستند.
هیات داوران نمایش نامه «پیاله ها» نوشته اكرم عباسی از مشهد را نیز برگزیده بخش نمایشنامه اعلام كردند.

*بخش صحنه ای كودك و نوجوان
شورای داوری یازدهمین جشنواره ملی تئاتر كودك و نوجوان و نمایش عروسكی رضوی با ارزیابی آثار نمایشی، آرای خود را به شرح زیر اعلام كرد:
جایزه برگزیده موسیقی بخش صحنه ای كودك و نوجوان به علی درویشی برای نمایش « گل فروشی خاندان صابر» از رودان هرمزگان، جایزه طراحی صحنه و لباس به امید وحدت پور برای نمایش «سیاره عروسك ها» از مشهد و جایزه طراحی صحنه به لیلا بهری و سید وحید حمید زاده برای نمایش «قدمگاه» از مشهد اهدا شد.

*بخش بازیگری زن
شورای داوری در این بخش 6 هنرمند را به عنوان نامزد دریافت جایزه بازیگری زن معرفی كرد كه
در این بخش جایزه سوم بازیگری زن به ماهان صابری برای نمایش «مسافران كوچك» از میناب، جایزه دوم بازیگری زن به صبا صفار برای نمایش «سیاره عروسك ها» از مشهد و جایزه نخست به طور مشترك به شهرزاد عزت آبادی برای نمایش «گل فروشی خاندان صابر» از رودان هرمزگان و یاسمینا احمدی برای نمایش « مسافران كوچك» از میناب اهدا شد.

*بخش بازیگری مرد
شورای داوری در این بخش 6 هنرمند را به عنوان نامزد دریافت جایزه بازیگری مرد معرفی كرد كه در این بخش جایزه سوم به محمود فلاحی برای نمایش «سیاره عروسك ها» از مشهد، جایزه دوم بازیگری به صورت مشترك به شایان تشكری و رضا جوذری برای نمایش «گل فروشی خاندان صابر» از رودان هرمزگان و جایزه نخست بازیگری به ابوالقاسم احدیان برای نمایش «مسافران كوچك» از میناب اهدا شد.
شورای داوری در این بخش به پاس حضور شایسته و ارزشمند بر صحنه، تقدیر ویژه خود را به حسین طاهری برای نمایش «قدمگاه» از مشهد اهدا كرد.

* كارگردانی
شورای داوری در بخش كارگردانی جایزه سوم خود را به صورت مشترك به مهدی سیم ریز و محبوبه پاداش برای كارگردانی نمایش «قدمگاه » از مشهد و محمود غلامی برای كارگردانی نمایش « سیاره عروسك ها» از مشهد و جایزه دوم را به ایوب رحیمی برای كارگردانی نمایش «مسافران كوچك» از میناب اهدا كرد و در بخش نخست نیز هیچ كدام از افراد از سوی داوران شایسته تقدیر نشد.

*نمایشنامه نویسی
در این بخش شورای داوری جایزه تقدیر نمایشنامه نویسی را به ایوب رحیمی برای نمایش «مسافران كوچك» از میناب اهدا كرد.

تقدیر ویژه
شورای داوری یازدهمین جشنواره ملی تئاتر كودك و نوجوان نمایش عروسكی رضوی به پاس حضور خلاقانه و شایسته، سه تقدیر ویژه را به فرشته ابراهیمی برای طراحی عروسك نمایش « قدمگاه» از مشهد، فریده رضائیان برای طراحی گریم نمایش « سیاره عروسك ها» از مشهد و سروش حیدری و سمانه صابری برای بروشور نمایش «یك استكان چای» از مشهد اهدا كرد.

*بخش خیابانی
آرای یازدهمین جشنواره ملی تئاتر كودك و نوجوان و نمایش عروسكی رضوی در بخش خیابانی كه در شهرستان میناب برگزار شد، توسط نماینده هیات داوران قرائت و از برگزیدگان و مقام آورندگان با اهدای لوح و هدایای نقدی تقدیر شد.

*طراحی فضای نمایشی خیابانی
گروه داوران در این بخش اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی را به طراح فضای نمایشی « كبوتر زرد » بهاره سعیدی پناه از شهر كرمانشاه و جایزه برتر این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به طراح فضای نمایش پژوهش به تابنده عسكری از میناب تقدیم كرد.

*موسیقی نمایش خیابانی
در این بخش لوح تقدیر و جایزه نقدی به طراحی موسیقی نمایش «طوق سبز» به علیرضا خانلو از همدان اهدا شد.

* بازیگری زن نمایش خیابانی
لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به صورت مشترك به بازیگر نمایش «پا به پای آهو» نرگس خاك كار از مرند و بازیگر نمایش «حسرت » ساناز گلزاری از میناب اهدا شد و جایزه برتر این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و هدیه نقدی به بازیگر نمایش « كبوتر زرد » بهاره سعیدی پناه از كرمانشاه داده شد.

* بازیگری مرد
جایزه سوم این بخش شامل لوح تقدیر و هدیه نقدی به صورت مشترك به حامد رحیمی شهواری بازیگر نمایش «حسرت» از میناب و رسول احمدی بازیگر نمایش «خوشبختی همین جاست» از كرمانشاه، رتبه دوم شامل لوح تقدیر و هدیه نقدی به بازیگر نمایش « كاسه گردون » مهدی حبیبی از شهر ری و رتبه نخست شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و هدیه نقدی به بازیگر نمایش « پژوهش » علی رحیمی از میناب تقدیم شد.

* طراح و ایده نمایشی
گروه داوران بخش بیرونی لوح تقدیر و جایزه نقدی طراح و ایده پرداز نمایش « كبوتر زرد » را به مرتضی اسدی مرام از مشهد اهدا كردند و جایزه نخست و برتر این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و هدیه نقدی نیز به طراح و ایده پرداز نمایش «پژوهش » حبیب الله ناصری از میناب اهدا شد.

* بخش كارگردانی نمایش خیابانی
رتبه سوم جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و هدیه نقدی به كارگردان نمایش « كاسه گردون » نرگس خاك كار و مهدی حبیبی از شهر ری اهدا شد.
رتبه دوم جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و هدیه نقدی به كارگردان نمایش « كبوتر زرد » مرتضی اسدی مرام از كرمانشاه اختصاص یافت و رتبه نخست نیز جایزه ویژه این بخش شامل تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و هدیه نقدی به كارگردان نمایش « پژوهش » از شهر میناب به باقر رمضان زاده و حبیب الله ناصری تعلق گرفت.
گروه داوران این دوره از جشنواره پس از ارزیابی و اعلام نتیجه خود، 2 اثر نمایشی پژوهش از میناب و كبوتر زرد از كرمانشاه را برای حضور در جشنواره های ملی در بخش بیرونی و خیابانی به مركز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برای حمایت در بخش اجرای عمومی و حضور در جشنواره های زیر مجموعه معرفی كرد.

*بخش عروسكی
شورای داوری یازدهمین جشنواره ملی تئاتر كودك و نوجوان نمایش عروسكی رضوی، مریم كاظمی، رحمت امینی و شهرام كرسی با ارزیابی آثار نمایشی، آرای خود را اعلام كردند.

*بخش تئاتر عروسكی
در بخش مسابقه تئاتر عروسكی جایزه این بخش به مریم نوقابی برای طراحی بروشور نمایش « مگولیا» از مشهد و در بخش موسیقی برگزیده مسابقه تئاتر عروسكی به رضا عباسی برای موسیقی نمایش « یك روز برفی » از همدان تعلق گرفت.
در بخش طراحی صحنه جایزه نقدی به مجید بخششیان برای طراحی صحنه نمایش « نامه پروانه ای » از مشهد اهدا شد.
در بخش طراحی و ساخت عروسك نیز بر اساس رتبه از سوی داوران جایزه سوم ساخت عروسك به فرشته ابراهیمی برای نمایش « مگولیا » از مشهد ، جایزه دوم طراحی عروسك به مهناز آقایی برای نمایش « نامه پروانه ای» از مشهد و جایزه اول طراحی عروسك به طیبه آنجدانی و امیر فلاحیان برای نمایش « پنجه طلا » از همدان اهدا شد.
در بخش عروسك گردانی جایزه سوم عروسك گردانی به شكل مشترك به سارا نادری پور و مرتضی شنبه نیا برای نمایش « چارقد گلدار گلدونه خانوم » از بندرعباس ، جایزه دوم عروسك گردانی به شكل مشترك به فائزه امیرآبادی و آقای سجاد انتظاری برای نمایش « نامه پروانه ای » از مشهد اهدا شد.
در بخش كارگردانی مسابقه تئاتر عروسكی شورای داوری جایزه سوم كارگردانی را به مجید بشكال برای نمایش « چارقد گلدار گلدونه خانوم » از بندرعباس ، جایزه دوم را محسن پورقاسمی باری نمایش « پنجه طلا » از همدان و جایزه اول را به مهناز آقایی برای نمایش « نامه پروانه ای » از مشهد اهدا كردند.
در بخش نمایشنامه نویسی جایزه دوم به محسن پور قاسمی برای نمایش « پنجه طلا » و جایزه اول به جواد رحیم زاده برای نمایش « نامه پروانه ای » تعلق گرفت.
شورای داوری یازدهمین جشنواره ملی تئاتر كودك و نوجوان نمایش عروسكی رضوی جایزه ویژه خود را به جهت حضور موثر و خلاقانه به شادن نباتی برای بازی در نمایش « مگولیا » و ستایش آراسته برای نمایش « نامه پروانه ای » اهدا كردند.
جشنواره تئاتر كودك و نوجوان رضوی از همان ابتدای شروع به كار به میزبانی بندرعباس اجرا شده و دبیرخانه این جشنواره در بندرعباس واقع است.
7195/7408
گزارش: رقیه غلامی زاده ** انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در كانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینك جستجو كانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com