۲۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۴۳
کد خبر: 82764242
T T
۰ نفر
راه اندازي دو قرارگاه عملياتي پليس در حاشيه شهر مشهد

مشهد- ايرنا- دو قرارگاه عملياتي پليس با نام امام رضا(ع) روز جمعه با حضور استاندار خراسان رضوي، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، فرماندار مشهد و فرمانده انتظامي طي مراسمي در حاشيه شهر مشهد فعال شدند.

استاندار خراسان رضوي در اين مراسم گفت: طي سالهاي اخير اقدامات گسترده اي براي توسعه كمي و كيفي خدمات در حاشيه شهر مشهد از سوي نهادها و دستگاههاي مختلف انجام شده است.
عليرضا رشيديان يكي از ضروري ترين نيازهاي مردم را در اين مناطق تامين امنيت فراگير ذكر و بيان كرد: با تدابير مناسب فرماندهي انتظامي خراسان رضوي سركلانتريهايي براي تامين امنيت در حاشيه شهر انتخاب شده اند كه از طريق كلانتريهاي مستقر در سكونتگاههاي غيررسمي مشهد مبادرت به تحقق اين مهم دارند.
وي بر لزوم همكاري تمامي دستگاهها از جمله فرمانداري، شهرداري و ساير نهادها با نيروي انتظامي در انجام وظائف محوله تاكيد و بيان كرد: بطور قطع امنيت براي مردم با خود مردم به دست خواهد آمد و به همين جهت همراهي و همكاري مردم با نيروي انتظامي يك ضرورت است.
استاندار خراسان رضوي به تقسيم كار صورت گرفته در تامين امنيت مناطق حاشيه شهر مشهد مقدس نيز اشاره و بيان كرد: براي تحقق اين موضوع از ظرفيتهاي بسيج و همراهي مردم در كنار دستگاههاي امنيتي و انتظامي استفاده شده است. ساكنان در سكونتگاههاي غيررسمي مشهد عموما افرادي معتقد و وفادار به نظام و انقلاب هستند و وظيفه ما به عنوان كارگزاران خدمت به ولي نعمتان يعني اين مردم است.
وي افزود: در خراسان رضوي شهروند درجه يك يا 2 نداريم بلكه بايد شرايط ويژه براي همه مردم فراهم شود. بايد امنيت در حاشيه شهر بگونه اي تامين شود كه فاصله بين مركز شهر با حاشيه آن از بين برود.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري خراسان رضوي نيز در اين مراسم گفت: نيروي انتظامي سه رويكرد را در بحث تامين امنيت اتخاذ كرده كه شامل هماهنگي واحدهاي مختلف پليس و ايجاد امنيت يكپارچه، رويكرد اجتماع محور براي تامين امنيت و اصلاح ساختار نيروي انتظامي است.
سيدجواد حسيني افزود: امروز مديريت لايه اي پاسخگو نياز نيست. مديريت بايد در سطح انجام شود. ايجاد ساختار در مديريتها لايه ها را از بين مي برد و بهره وري نيروي انساني را افزايش مي دهد لذا بايد قرارگاههاي عملياتي در ساختار نيروي انتظامي قرار گيرند.
فرمانده انتظامي خراسان رضوي نيز در اين مراسم گفت: سه قرارگاه عملياتي امام رضا(ع) براي حاشيه شهر در نظر گرفته و امروز دو قرارگاه عملياتي در خيابان حر و ميدان شهيد فهميده مشهد افتتاح شد. قرارگاه ديگر در منطقه خواجه ربيع ايجاد خواهد شد.
سردار قادر كريمي افزود: اهداف راه اندازي اين قرارگاهها افزايش اشراف اطلاعاتي، حذف واسطه ها، تحليل ميداني از جرايم و آسيبهاي اجتماعي، هدايت ميداني واحدهاي جغرافيايي، ايجاد اطمينان خاطر و افزايش امنيت رواني و كمك به انضباط اجتماعي است.
وي ادامه داد: در هر قرارگاه عملياتي امام رضا(ع) پليس اجتماعي، پليس مبارزه با مواد مخدر، پليس آگاهي، پليس فتا، پليس امنيت عمومي و پليس راهور مستقر مي شوند و سه سركلانتري ويژه حاشيه شهر براي پوشش اين قرارگاهها ايجاد شده اند.
فرمانده انتظامي خراسان رضوي گفت: يك ميليون و 200 هزار نفر در 66 محله حاشيه شهر مشهد سكونت دارند. جمعيت اين منطقه با 9 استان كشور برابري مي كند و 78 درصد جرائم در كل مشهد در حاشيه آن رخ مي دهد. جرائم حاشيه شهر پيچيدگيهاي خاص خود را دارد. 70 درصد جرائم در اين منطقه سرقت، نزاع و درگيري است
وي افزود: سركلانتريها در مشهد از پنج سركلانتري به هشت سركلانتري افزايش يافته كه از اين تعداد سه سركلانتري در حاشيه شهر قرار گرفته و در كل مشهد 13 كلانتري مستقر است.
سردار كريمي بر استفاده از ظرفيتهاي مردمي در حوزه فرهنگي براي تامين امنيت حاشيه شهر تاكيد و بيان كرد: طرحي به كلانتريها ابلاغ شده كه بايد با همياري مردم هم افزايي در حوزه انضباط اجتماعي را در حاشيه شهر بوجود آورد.
وي يكي از موضوعات حاشيه شهر مشهد را بي انضباطي در عبور و مرور ذكر و بيان كرد: پليس راهور بايد به صورت منظم و برنامه ريزي شده در حاشيه شهر حضور يافته و وضعيت عبور و مرور را سامان بخشد.
13 كلانتري در سطح كلانشهر مشهد مستقر هستند. از اين ميان سه سركلانتري ويژه و دو قرارگاه عملياتي پليس در حاشيه شهر مشهد تامين امنيت اين منطقه را برعهده دارند. يك ميليون و 200 هزار نفر از جمعيت سه و نيم ميليون نفري مشهد در حاشيه اين شهر زندگي مي كنند.
خبرنگار: ميترا عبداللهي **انتشار: حسين كريم زاده