۲۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۴۶
کد خبر: 82764245
T T
۰ نفر
امام جمعه يزد: پيشرفت كشور در گرو همكاري تمام دلسوزان نظام است

يزد - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت: پيشرفت همه جانبه كشور و رفاه مردم در جامعه اسلامي در گرو همدلي و همكاري تمام دلسوزان نظام با هر سليقه و گرايشي است.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، آيت‌الله محمدرضا ناصري در خطبه‌هاي نمازجمعه امروز يزد با بيان اينكه وحدت كلمه و ولايتمداري، راه عزت كشور و ملت است افزود: از بدو پيروزي انقلاي اسلامي دشمنان همواره به دنبال دامن زدن به اختلاف بين مردم و مسوولان بوده اند.
وي ادامه داد: ايجاد اختلاف بين مسوولان و جناح هاي مختلف كشور از برنامه هاي مهم و هميشگي دشمنان انقلاب اسلامي است كه هوشياري و بصيرت همه را طلب مي كند و بايد براي افرايش وحدت تلاش كرد.
امام جمعه يزد تصريح كرد: قطعا ايجاد اختلاف، عاملي اساسي در جلوگيري از پيشرفت كشور و جامعه اسلامي است و هر فردي در اين مسير گام بردارد به نظام ، انقلاب اسلامي و ارزش ها ظلم مي كند.
ناصري به موضوع اهميت كارآمدي و دلسوزي به عنوان ملاك اصلي براي انتخاب مسوولان اجرايي اشاره كرد و خاطر نشان نمود: اگر ملاك انتخاب مسوولان براي كشور در پست هاي مختلف كارآمدي باشد به نفع كشور و جامعه اسلامي است.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد به توطئه هاي دشمنان عليه انقلاب اسلامي در ابعاد مختلف اشاره كرد و گفت: دنياي استكباري و بخصوص آمريكا و انگليس همواره به دنبال منافع خود و فتنه‌انگيزي در جهان و منطقه هستند.
ناصري اظهار داشت: نبايد توطئه هاي دشمنان و هدف ها و برنامه هاي آنها را فراموش كنيم بلكه بر مردم و مسوولان است با وحدت و اطاعت از مقام معظم رهبري دسيسه هاي آنها را خنثي كنند.
وي به هفته پژوهش و نقش فعاليت هاي علمي و تحقيقاتي اشاره كرد و افزود: بر مسوولان است كه اعتبارهاي بخش پژوهشي در مراكز علمي و دانشگاهي برحسب ضرورت نسبت به گذشته افزايش يابد.
امام جمعه يزد تصريح كرد: پيشرفت كشور بستگي به ارتقاي فعاليت هاي فرهنگي و علمي و همچنين انجام برنامه هاي پژوهشي توسط نخبگان و دانشگاهيان دارد كه بايد جدي گرفته شود.
ناصري اظهار كرد: دانشگاهيان بايد همواره به مباني ديني و ارزشي كشور توجه داشته باشند و برنامه هاي مختلف در راستاي هدف هاي متعالي نظام و انقلاب اسلامي پيگيري شود.
7536/ 6197 خبرنگار:كاظم سبحان زاده**انتشار: محمدحسين فلاح