۲۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۰۲
کد خبر: 82764354
T T
۰ نفر
جام قهرمانی كشتی فرنگی باشگاههای جهان در نصف جهان ماند

اصفهان - ایرنا - تیم كشتی فرنگی بیمه رازی اصفهان در دیدار فینال چهارمین دوره جام كشتی فرنگی باشگاههای جهان با شكست سینا صنعت ایذه مدافع عنوان قهرمانی، برای دومین بار قهرمان این رقابت ها شد.

به گزارش ایرنا، چهارمین دوره رقابت های كشتی فرنگی جام باشگاه های جهان از روز گذشته (پنج شنبه) با حضور 10 تیم خارجی و سه تیم داخلی در سالن 6 هزار نفری 25 آبان شهر اصفهان آغاز شد و امروز (جمعه) با شناخت تیم های برتر به پایان رسید.
بیمه رازی اصفهان در دیدار فینال با پیروزی 8 بر 2 مقابل سینا صنعت ایذه به برتری رسید و برای دومین بار قهرمان جام باشگاه های جهان شد.
همچنین تیم های بیوك شهیر تركیه و گئورگین كلاب گرجستان به ترتیب در رده های سوم و چهارم قرار گرفتند.
تیم های مسكو روسیه، شهدای مدافع حرم قم، دینامو ارمنستان، سامسون اوكراین، المپیك هاپس رومانی و اس سی بوداپست مجارستان نیز در رده های پنجم تا دهم قرار گرفتند.
تیم پاستور اندیمشك در سال 2014، بیمه رازی در سال 2015 و سینا صنعت اندیمشك در سال 2016 قهرمان جام باشگاههای جهان شده بودند.
در دیدار فینال كه تقریبا نیمی از سالن 6 هزار نفری اصفهان توسط علاقمندان این شهر و همچنین تماشاگران خونگرم استان خوزستان و بخصوص شهر ایذه پر شده بود، با تشویق های بی امان تیم های مورد علاقه خود را تشویق می كردند و شور و حال وصف ناپذیری را بر خلاف روز نخست كه استقبال چندانی نشده بود، به رقابت ها بخشیده بودند.
تماشاگران ایذه ای با اجرای سورنا كه مختص هموطنان بختیاری كشورمان است تیم سینا صنعت ایذه را تشویق می كردند.
در مبارزه نخست دیدار فینال و در وزن 55 كیلوگرم رضا خدری دارنده مدال طلای جوانان جهان در كشتی بسته توانست حریف خود را با نتیجه 2 بر یك شكست دهد و میثم دلخانی دارنده مدال برنز جوانان جهان از تیم سینا صنعت ایذه نیز در دومین كشتی و در وزن 60 كیلوگرم مقابل مهرداد مردانی دارنده طلای جوانان آسیا با خاك كردن حریف و رساندن امتیازات خود به سه، این برتری را تا پایان 6 دقیقه حفظ كرد و با پیروزی 3 بر 2 دومین پیروزی تیم ایذه ای را رقم زد.
در كشتی سوم این دیدار و در وزن 63 كیلوگرم كه با دو پیروزی سینا صنعت ایذه از حساسیت زیادی برخوردار بود، سامان عبد ولی دارنده مدال برنز جوانان جهان با استفاده از تجربه خود و كم كاری حریف و تنها با بیرون بردن حریف از تشك مسابقه با نتیجه 9 بر یك پیروز شده و نخستین پیروزی بیمه رازی اصفهان را كسب كرد.
همچنین در مبارزه چهارم و در وزن 67 كیلوگرم آرتم سوركوف دارنده دو مدال برنز جهان از كشور روسیه مقابل محمدرضا گرایی جوان فرنگی كار شیرازی تیم سینا صنعت ایذه قرار گرفت و در وقت نخست با اجرای فن كمر زیبا و بیرون بردن حریف از تشك جمع امتیازات خود را به 5 رساند و در نهایت با پیروزی 5 بر 2 دومین شكست سینا صنعت را در فینال رقم زد تا دو تیم هر كدام دو پیروزی داشته باشند.
در مبارزه وزن 72 كیلوگرم محمد علی گرایی دارنده مدال برنز سال 2017 جهان از بیمه رازی مقابل علی ارسلان دارنده مدال برنز آسیا قرار گرفت كه در همان ابتدای كار گرایی با دستان كشیده خود با خاك كردن حریف و بارانداز و در پایان با كول اندازی زیبا حریف را 10 بر صفر شكست داد.
در كشتی حساس ششم و در وزن 77 كیلوگرم رومن ولاسوف دارنده دو مدال طلای المپیك و دو طلای قهرمانی جهان به مصاف پیام بویری دارنده نقره جوانان جهان و برنز امیدهای جهان رفت.
ولاسوف فرنگی كار نامدار روسی كه در جهانی سال 2017 در فرانسه و در وزن 80 كیلوگرم وداع زودهنگامی از رقابت ها داشت، برای نخستین مرتبه بعد از مسابقات جهانی در جام باشگاههای جهان و در وزن 77 كیلوگرم خود را به بوته آزمایش گذاشت و از همان ابتدا دو كشتی گیر با ارایه نمایشی بسته در سه دقیقه اول تنها به زیر كتف زدن اكتفا كردند اما ولاسوف عضو تیم بیمه رازی كه گویا تازه در سه دقیقه دوم موتورش روشن شده بود در همان ابتدا با اجرای سالتو بارانداز و روی پل بردن حریف، بویری را 10 بر یك شكست داد تا نتیجه كشتی بعد از انجام شش مبارزه 4 بر 2 به سود بیمه رازی باشد.
بعد از مبارزه جذاب وزن 77 كیلوگرم با فنون زیبای رومن ولاسف، سعید عبد ولی دارنده مدال برنز المپیك و طلای جهان به مصاف ماكسیم مانوكیان دارنده مدال طلای سال 2017 (ارمنستان) در وزن 82 كیلوگرم رفت كه عبد ولی فرنگی كار كهنه كار تیم ملی از خستگی و ناآماده بودن مانوكیان استفاده كرد و او را 6بر 2 شكست داد و پنجمین پیروزی بیمه رازی را ثبت كرد.
در مبارزه هشتم دیدار فینال و در وزن 87 كیلوگرم سینا صنعت ایذه برای امیدوار بودن جهت كسب تكرار عنوان قهرمانی باشگاههای جهان ژان بلنیوك فرنگی كار سیه چهره اوكراین كه مدال طلای جهان و نقره بازی های المپیك را در كارنامه دارد به مصاف مهدی فلاح دارنده مدال نقره نوجوانان جهان در سال 2012 و برنز بازی های كشورهای اسلامی فرستاد كه دو فرنگی كار با ارایه یك كشتی كسل كننده و كم برخورد با تك امتیازی كه به دلیل كم كاری بلنیوك كسب كرد، دومین قهرمانی بیمه رازی را در جام باشگاه های جهان قطعی كرد.
نتایج انفرادی دیدار بیمه رازی 8 – سینا صنعت ایذه 2 (اسامی بیمه رازی در ابتدا آمده):
55 كیلوگرم: مسلم نادری یك – رضا خدری 2
60 كیلوگرم: مهرداد مردانی 2 – میثم دلخانی 3
63 كیلوگرم: سامان عبد ولی – بهنام مرادی
67 كیلوگرم: آرتم سوركوف 5 – محمدرضا گرایی 2
72 كیلوگرم: محمد علی گرایی 10 – علی ارسلان صفر
77 كیلوگرم: رومن ولاسوف 10 – پیام بویری 1
82 كیلوگرم: سعید عبد ولی 6 – ماكسیم مانوكیان 2
87 كیلوگرم: مهدی فلاح یك – ژان بلنیوك صفر
97 كیلوگرم: سید مصطفی صالحی زاده 10 – حسن آریا نژاد صفر
130 كیلوگرم: شهاب قوره جیلی (برنده) – مهدی نوری (حاضر نشد)
برای اگاهی از اخرین اخبار ورزش ایران و جهان با كانال ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**1067** 1701
خبرنگار: رضا رمضانی* انتشار: حمید قدیمی
۰ نفر