۲۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۰۰
کد خبر: 82766617
T T
۰ نفر
سي تي اسكن و دياليز نيازهاي اصلي بهداشت و درمان سميرم

اصفهان - ايرنا- معاون درمان وزير بهداشت و درمان در سميرم گفت: دستگاه هاي سي تي اسكن و نوسازي دستگاه هاي دياليز، نياز ضروري بيمارستان و مجموعه درماني شهرستان سميرم است.

به گزارش ايرنا، ' قاسم جان بابايي ' روز يكشنبه در سفر به شهرستان سميرم و ديدار با مسئولان اين شهرستان افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي موضوع در اختيار قراردادن دستگاه سي تي اسكن به بيمارستان سميرم كه قول وزير بهداشت و درمان بوده است را عملياتي خواهد كرد.
وي همچنين پس از بازديد از بيمارستان سيدالشهدا و قمست هاي مختلف آن از جمله بخش دياليز گفت: دستگاه هاي دياليز اين بيمارستان فرسوده شده اند و بايد نوسازي شوند.
معاون درمان وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي همچنين ارائه خدمات اورژانسي بهتر با حضور پزشك و امكانات بهتر را از نيازهاي اصلي بخش درمان شهرستان سميرم دانست.
جان بابايي مشكل ديگر اين منطقه را نبود نيروهاي متخصص پزشك و يا تك نفره بودن برخي تخصص ها عنوان كرد و گفت: مردم با وجود اين مشكل مجبور به اعزام بيماران خود به ديگر شهرها و مركز استان هستند كه اين موضوع نيز بايد با ارائه راهكارها و برنامه هايي با هماهنگي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان حل و فصل شود.
نماينده مردم سميرم در مجلس دهم نيز در اين ديدار گفت: قرارگرفتن سميرم در بين چهار استان موقعيت خوب و خاص جغرافيايي اين منطقه را نشان مي دهد.
اصغر سليمي افزود: اگر امكانات بيمارستاني و درماني خوبي در اين شهرستان داشته باشيم مردم از شهرها و روستاهاي مجاور براي درمان خود به سميرم مي آيند و باعث ارتقاي بهداشت و درمان اين منطقه مي شود.
وي خاطر نشان كرد: متاسفانه با وجود وسعت و پراكندگي زياد روستاها و شهرهاي سميرم و همچنين مسافت 2 ساعته تا مركز استان، بسياري از امكانات و تخصص هاي اصلي در سميرم وجود ندارد.
نماينده سميرم كه زماني خود رئيس بيمارستان اين شهر بوده است، ادامه داد: تامين پزشك و امكانات اوليه و مناسب بهداشتي و درماني از مطالبات مردم اين شهرستان است.
وي قول وزير بهداشت مبني بر تامين سي تي اسكن براي سميرم را يادآور شد و افزود: اميدواريم دانشگاه علوم پزشكي اصفهان و خيران سلامت در اين خصوص مردم سميرم را كمك كنند.
نماينده سميرم در مجلس با اشاره به اينكه كلينيك تخصصي اين شهرستان نيز در حال ساخت است، افزود: عمليات ساخت اين كلينيك با اختصاص 300 ميليون تومان از سوي وزارت بهداشت و 200 ميليون تومان از سوي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان، پيشرفت هاي خوبي داشته است اما براي تكميل به اعتبار بيشتري نياز دارد.
سليمي ادامه داد: مشكل فرسودگي دستگاه هاي دياليز و همچنين نبود مركز اختصاصي دياليز در اين شهرستان نيز بايد مورد بررسي قرار گيرد.
وي با اشاره به اينكه در اين زمينه خيران سلامت استان اصفهان 100 ميليون تومان كمك كرده اند، افزود: اما براي احداث ساختمان مركز دياليز سميرم و تجهيز و نوسازي دستگاههاي دياليز در اين شهرستان اعتبار ياد شده كافي نيست.
وي به وجود 15خانه بهداشت در روستاهاي سميرم اشاره كرد و گفت: اين خانه هاي بهداشت از فضاي مناسبي برخوردار نيستند كه با دستور وزير بهداشت ،700 ميليون تومان براي بازسازي و نوسازي آنها تخصيص يافته است.
نداشتن چارت سازماني بيمارستان، اختصاص سهميه پزشكي در كنكور سراسري مختص اين شهرستان، فرسوده و قديمي بودن اتاق فرمان اورژانس سميرم و ترميم و تجهيز روزآمد اتاق عمل بيمارستان و كمبود پزشك متخصص از جمله ارتوپدي، راديولوژي و چشم پزشكي از مهمترين مشكلات مطرح شده در اين نشست بود.
270 نفر نيروي انساني در شبكه بهداشت و درمان سميرم و 26 خانه و مراكز بهداشت روستايي در روستاهاي اين شهرستان خدمات بهداشتي و درماني را به مردم اين شهرستان ارائه مي كنند.
شهرستان سميرم با افزون بر 100 هزار نفر جمعيت در 160 كيلومتري جنوب اصفهان قرار دارد.
7147 / 2093 ** خبرنگار: محمود افشاري ** انتشار: اصغر دواتگر