۲۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۵۳
کد خبر: 82767400
T T
۰ نفر
فرماندار پيشوا: زكات مهمترين برنامه  اقتصادي اسلام  است

تهران-ايرنا-فرماندارشهرستان پيشوا گفت : زكات مهمترين برنامه اقتصادي اسلام است كه در صورت اجراي صحيح ، فقر را از جامعه ريشه كن مي كند.

به گزارش ايرنا، محمدكرم محمدي روز دوشنبه در جلسه ستاد زكات كه در دفتر امام جمعه شهرستان پيشوا برگزار شد اظهار كرد: پرداخت زكات وظيفه اي الهي است كه فقر را از جامعه اسلامي ريشه كن كرده عدالت را در جامعه گسترش مي دهد.
وي با تأكيد بر اين كه زكات بايد در جهت رفع نيازهاي محرومين هزينه شود اظهار داشت: در برخي از مناطق تعداد بسيار زياد پروژه هاي نيمه تمام باعث مي شود تا با اعتبارات موجود نتوان آن ها را تكميل كرد ولي مي توان با وجوه جمع آوري شده از محل زكات دست نيازمندان را گرفت و گره زندگي آنان باز گرد.
وي تصريح كرد: وي با اشاره به نقش دهياران در نهادينه‌سازي فرهنگ پرداخت زكات در روستاها گفت: دهياران علاوه بر كارهاي عمراني لازم است تا تمامي امورات مربوط به روستا را پيگيري كنند كه يكي از اين مسائل مربوط به زكات كشاورزان فعال در مناطق روستايي است.
محمدي افزود : سال گذشته زراعي به دليل كمبود آب و مشكلات موجود ، كشاورزان با افت توليد محصول مواجه شدند ولي سال زراعي 96 شرايط مناسبي براي كشاورزان به وجود آمد و محصول مناسبي از مزارع شهرستان برداشت شد.
وي با اشاره به اين كه در سال زراعي جاري 6 هزار هكتار از اراضي پيشوا زير كشت غلات رفته اظهار كرد: از مجموع 12 هزار هكتار اراضي زير كشت محصولات كشاورزي شهرستان ، 6 هزار هكتار زير كشت گندم و جو رفته كه لازم است با اطلاع رساني و فرهنگ سازي مناسب ،زكات اين محصولات پرداخت شود.
فرماندار پيشوا تأكيد كرد: هرمسئولي كه در خصوص زكات كوتاهي كرده و به وظيفه خود عمل نكند ، در پيشگاه خداوند متعال و مردم بايد پاسخگو باشد.
امام جمعه پيشوا نيز در اين جلسه گفت : بخشداران، دهياران، شوراهاي اسلامي، عاملان زكات، مبلغان و روحانيان بايد در راستاي نهادينه كردن فرهنگ زكات در روستاها تلاش كنند و با ارائه سازوكارهاي عملي، مردم را بيش‌ از پيش با اهميت فرهنگ زكات آشنا كنند.
حجت الاسلام روح الله باقري اظهار كرد: روحانيان و طلبه‌ها نقش مهمي در زمينه ترويج و احياي پرداخت زكات برعهده‌ دارند و بايد خلاء موجود در اطلاع رساني پرداخت زكات را پر كنند.
وي بيان كرد: نقش مسئولان در پرداخت زكات از سوي مردم به حدي است كه رهبر معظم انقلاب فرمودند كه مسئولان در خصوص كم‌كاري در خصوص زكات بايد استغفاركنند.
سال گذشته كشاورزان پيشوا 520 ميليون ريال زكات پرداختند.
شهرستان پيشوا با 80 هزار نفر جمعيت در 45 كيلومتري جنوب شرق تهران واقع شده است.
*براي اطلاع از اخبار متنوع انتشار يافته در شبانه روز با كانال ايرنا استان تهران در تلگرام به نشاني IRNATEHRAN@ همراه شويد.
خبرنگار: سيد حسن ميري انتشاردهنده:موسي فعاليان
تهرام/7254 / 1539
۰ نفر