۲۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۷:۰۵
کد خبر: 82769170
T T
۰ نفر

اردستان فاقد زيرساخت هاي ورزش قهرماني است

۲۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۷:۰۵
کد خبر: 82769170
اردستان فاقد زيرساخت هاي ورزش قهرماني است

كاشان- ايرنا- سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان اردستان با اشاره به فقدان زيرساخت هاي ورزش هاي قهرماني در اين شهرستان بر لزوم توجه بيشتر مسئولان استان اصفهان در اين زمينه تاكيد كرد.

'عباس روحاني' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در اردستان بيان كرد: اين شهرستان فاقد زيرساخت هاي ورزش هاي حرفه اي و امكانات موجود ناقص است و به دليل بي توجهي به ورزش هاي پايه، همگاني و استعداد يابي زمينه فعاليت در سطح حرفه اي و قهرماني به خوبي وجود ندارد.
وي افزود: هيات هاي فوتسال، پهلواني و زورخانه اي، اسكيت، شنا، تكواندو، كشتي، واليبال (مردان و زنان) فعال هستند و هيات هاي تنيس روي ميز، بسكتبال، شطرنج و بدمينتون فعاليت نسبي دارند.
سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان اردستان مجموع هيات هاي ورزشي فعال شهرستان را 33 مورد عنوان كرد و گفت: تعداد ورزشكاران سازمان يافته شهرستان شامل 700 نفر مرد و 500 نفر زن مي باشد و 16 سالن ورزشي سرپوشيده و روباز در منطقه وجود دارد كه سرانه را نزديك به 3.2 متر مربع رسانده كه از ميانگين سرانه ورزشي استان بالاتر است.
او با اشاره به آغاز عمليات اجرايي خانه كشتي اردستان در محل ورزشگاه 17 شهريور اين شهر با كمك هاي يك فرد نيكوكار خبر داد و اضافه كرد: خانه كشتي با زيربناي 450 متر مربع شامل سالن كشتي، رختكن و مجموعه اداري با چهار ميليارد ريال در دست ساخت است و در صورت تداوم شرايط جوي مناسب تا فروردين 1397 به بهره برداري مي رسد.
سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان اردستان ادامه داد: طرح هاي نيمه كاره و در دست اجرا ديگري در اين شهرستان وجود دارد و از جمله براي تكميل و بهره برداري از زمين چمن فوتبال و زمين چمن مصنوعي ورزشگاه 17 شهريور اردستان نزديك به 9 ميليارد ريال اعتبار نياز است.
وي همچنين استخر شناي زواره، زمين چمن شهر مهاباد، سالن ورزشي روستاي نيسيان در دهستان برزاوند و ساختمان زورخانه اردستان را از ديگر طرح هاي نيمه كاره ورزشي اين شهرستان عنوان كرد كه به دليل كمبود منابع اعتباري نيمه تمام هستند و بايد نيكوكاران نيز براي تكميل آنها ورود كنند.
شهرستان اردستان با 43 هزار نفر جمعيت در فاصله 118 كيلومتري شمال شرق اصفهان واقع است.
خبرنگار: رحمت الله عامري نيا ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123