۳ دی ۱۳۹۶، ۱۹:۵۵
کد خبر: 82774312
T T
۰ نفر
تعرض به تپه تاريخي دوكوهك رامهرمز براي ساخت جاده دسترسي

اهواز - ايرنا - رييس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري رامهرمز گفت: احداث جاده دسترسي از سوي صاحبان معادن شن و ماسه رامهرمز موجب آسيب رسيدن به تپه تاريخي دو كوهك رامهرمز شد.

محمد محمدعلي نژاد يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: ظهر جمعه يكم دي ماه سال جاري در اثر عمليات تعريض جاده دسترسي معدنكاران به معادن شن و ماسه و استفاده از ماشين هاي سنگين مانند بولدوزر بخشي از تپه تاريخي دوكوهك اين شهرستان آسيب ديد.
وي با تاكيد بر اين كه اين جاده از كنار تپه تاريخي مزبور عبور مي‌كند افزود: پيش از اين به مجري طرح اين جاده اعلام شده بود كه هرگاه براي تعريض جاده به نزديكي تپه رسيدند با دريافت مجوز از سوي اداره ميراث فرهنگي رامهرمز اقدام به جاده سازي كنند تا زيرنظر كارشناس ميراث فرهنگي اين كار صورت پذيرد.
رييس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري رامهرمز ادامه داد: ظهر جمعه پس از اينكه مجري طرح احداث جاده با ماشين هاي سنگين براي ادامه روند كار به تپه نزديك شدند موجب آسيب رسيدن به بخشي از تپه شدند كه بلافاصله نيروهاي يگان حفاظت توسط اهالي منطقه مطلع شدند و با ورود نيروي انتظامي روند كار متوقف شد.
وي ادامه داد: همه موارد به اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خوزستان اطلاع داده شده و از افراد خاطي نيز شكايت شده است.
محمدعلي نژاد با بيان اين كه بر اثر آسيبي كه به تپه رسيده بقاياي سفالهاي تاريخي نيز كشف شده بيان كرد: اين محوطه فعلا به ثبت ملي نرسيده و عرصه و حريم آن نيز مشخص نشده است.
وي يادآور شد: تقريبا 250 تا 300 محوطه و تپه تاريخي در رامهرمز وجود دارد كه قدمت برخي از آن‌ها به پيش از تاريخ مي رسد.
به گفته فعالان ميراث فرهنگي دوكوهك تپه تاريخي متعلق به دوره اشكاني است كه در بخش مركزي شهرستان رامهرمز خوزستان واقع شده است.
7164/6002
خبرنگار: عاطفه جوادي**انتشار : كبري آقازري