۴ دی ۱۳۹۶، ۱۸:۰۲
کد خبر: 82775328
T T
۰ نفر
دوران سربازي در كشور براي زندگي جوانان، خلاء نيست

زنجان - ايرنا- جانشين معاون تقويت و آموزش ناجا گفت: سربازي در كشور براي زندگي جوانان خلاء نيست و اگر آموزش ها به خوبي در جامعه اتفاق نيفتد و تبديل به مهارت، اشتغال، توليد و اقتصاد سالم نشود، اشكال از آموزش است.

به گزارش ايرنا و به نقل از پايگاه خبري پليس زنجان، سردار عليرضا جهانگيري، شامگاه يكشنبه در همايش منطقه اي قرارگاه مهارت آموزي سربازان نيروهاي مسلح كه در محل ستاد فرماندهي انتظامي استان زنجان برگزار شد به اهميت آموزش اشاره كرد و افزود: آموزش هايي كه سربازان طي دوره ها فرا مي گيرند، تصنعي و نمايشي نبوده و در راستاي تامين نظم و امنيت كشور است.
وي با تاكيد براينكه مهارت افزايي سربازان نيروي انتظامي از اولويت هاي ناجا به شمار مي آيد و قشر عظيمي از جامعه آماري ما سربازان هستند، اظهار كرد: سربازي عبور از زمان زندگي ابتدايي به زندگي حرفه اي است.
جهانگيري افزود: براساس تصميمات اتخاذ شده در خصوص رويكرد جديد خدمت سربازي، در نظر است كاركنان وظيفه در طول خدمت با گذراندن دوره مهارت آموزي حداقل يك مهارت فني را فرا گرفته و زمينه اشتغال آنها پس از پايان خدمت هموارتر شود.
جانشين معاون تربيت و آموزش ناجا با تاكيد بر اينكه تلاش و تدبير نيروهاي مسلح در آموزش هاي بدو و حين خدمت بر اساس مهارت افزايي است گفت: در حوزه مهارت هاي پليس، اين تدبير براساس نظام جامع آموزش تدوين شده و براي همه نيروهاي مسلح به موجب ماموريت هاي مربوطه 70 درصد مهارت و 30 درصد تئوري در نظر گرفته شده است.
جهانگيري افزود: براي كاركنان وظيفه اي كه قبل از اعزام داراي يك تخصص فني خاص بوده اند و يا در مدت خدمت سربازي با بكارگيري تخصصي در نيروهاي مسلح عملا مهارت لازم را در فعاليت مربوطه كسب كرده اند و در عين حال فاقد گواهينامه تخصصي هستند، گواهي نامه رسمي صادر مي شود.
وي با بيان اينكه در نظر است با هماهنگي سازمان فني و حرفه اي، اين افراد ضمن ثبت نام در سامانه سازمان فني و حرفه اي، مورد ارزيابي قرار گيرند، تصريح كرد: چنانچه افراد در آزمون پذيرفته شوند به آنها گواهينامه رسمي مهارت سازمان فني و حرفه اي اعطا خواهد شد در غير اين صورت با آموزش مختصر و رفع نواقص، براي آزمون بعدي آماده خواهند شد.
جهانگيري با اشاره به برگزاري چهار مرحله از ارزيابي ها در استانهاي تهران، كرمان، فارس و همدان گفت: مرحله پنجم اين ارزيابي ها با حضور استان هاي آذربايجان غربي و شرقي، اردبيل و گيلان به ميزباني استان زنجان در حال برگزاري است.
جانشين معاون تربيت و آموزش ناجا گفت: 850 نفر براي گذراندن دوره مربيگري براي آموزش مهارت سربازان شناسايي شده اند.
فرمانده انتظامي استان زنجان نيز گفت: سربازي يك امر مقدس است و سربازان نقش مهمي در حفظ نظام ، تماميت ارضي و استقلال كشور ايفامي كنند.
سردار علي آزادي با بيان اينكه سربازان نقش موثر و بسزا در ماموريت هاي پليس و حفظ و برقراري نظم و امنيت دارند به مهارت آموزي و بالا بردن مهارت آنان اشاره كرد و افزود: بر اساس ابلاغيه از طرف ستاد كل نيرو هاي مسلح مبني بر تعامل و همكاري ميان نيروهاي مسلح در راستاي مهارت افزايي سربازان، اقدامات خوبي با سازمان فني و حرفه اي در مركز انجام گرفته است كه اين همايش نيز در همين راستا برگزار مي شود.
وي، تعامل و همكاري با دستگاه هاي ذيربط كشور، پيش بيني الزامات سازكارهاي لازم براي مهارت آموزي سربازان، تعيين اهداف از سياست هاي كلان بلند مدت بر موضوع توصيه قابليت هاي سربازان، ايجاد همگرايي مشاركت بين نهاد هاي موثر در حوزه سربازان وظيفه، توصيه نگرش همگاني به ويژه جوانان،نشاط سربازي، استفاده از تمامي ظرفيت ها امكانات و توانمندي هاي سازمان نيروهاي مسلح را از اهداف اين همايش خواند.
6084/6085
دريافت كننده: پرويز غفاري ** انتشار دهنده: رويا رفيعي