۵ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۱۱
کد خبر: 82776089
T T
۰ نفر
مهمترین دغدغه حوزه سواد آموزی مشكلات فرهنگی است

سنندج - ایرنا - مدیركل آموزش و پرورش كردستان گفت: سوادآموزی در كشور با رشد قابل توجهی روبرو شده اما یكی از مشكلات عمده این حوزه در كشور و این استان، فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رشید قربانی روز سه شنبه در آیین تجلیل از مدیران و فعالان حوزه سوادآموزی استان اظهار كرد: مشكلات فرهنگی بدین معنا كه هنوز احساس نیاز به علم و دانش در میان برخی از افراد جامعه نهادینه نشده است و همین مساله در جذب سوادآموزان ایجاد مشكل كرده است.
وی افزود: باید انگیزه های لازم برای ورود افراد بیسواد جامعه به منظور شركت در كلاس های سوادآموزی ایجاد و فرهنگ سازی های لازم در این راستا انجام شود.
مدیركل آموزش و پرورش كردستان با بیان اینكه آموزه های دینی و قرآنی پشتوانه ای برای سوادآموزی و فراگیری علم و دانش است، تاكید كرد: موضوع سواد آموزی گستره عام دارد و مورد تاكید دولت و حاكمیت است.
معاون سوادآموزی آموزش پرورش كردستان نیز در این آیین گفت: براساس سرشماری سال 95 در استان كردستان و در رده سنی 10 تا 49 سال، 82 هزار و 250 نفر بیسواد هستند.
رمضان یوسفی افزود: همچنین براساس سرشماری سال 55 كمتر از 30 درصد مردم استان باسواد بودند اما هم اكنون و براساس سرشماری سال 95 حدود 81.5 درصد از جمعیت این استان از نعمت سواد برخوردارند.
وی اظهار كرد: جامعه هدف آموزش های ما رده سنی 10 تا 49 سال است و كردستان در رشد شاخص خالص سواد دومین استان برتر كشور است.
به گفته وی، براساس سرشماری سال 90 در استان 118 هزار بی سواد در رده سنی 10 تا 49 سال وجود داشت اما براساس سرشماری سال گذشته این آمار به 82 هزار و 250 نفر كاهش پیدا كرده است.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش كردستان تاكید كرد: سال گذشته 17 هزار كم سواد و بی سواد در استان تحت آموزش های سواد آموزی قرار گرفتند و امسال نیز حدود 16 هزار نفر ثبت نام و تحت آموزش قرار می گیرند.
در ادامه این آیین از مدیران، فعالان و آموزش دهندگان برتر حوزه سوادآموزی تقدیر شد.
هفتم دی سالروز تشكیل نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی (ره) بنیانگذار كبیر جمهوری اسلامی ایران در سال 1358 است به همین مناسبت از دوم تا هشتم دی به عنوان هفته نهضت سواد آموزی نامگذاری شده است.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: امید بهمنی
7348/6108