۵ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۱۳
کد خبر: 82776097
T T
۰ نفر

رنج سفر در جاده خاكي دوگنبدان به باباكلان

۵ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۱۳
کد خبر: 82776097
رنج سفر در جاده خاكي دوگنبدان به باباكلان

گچساران - ايرنا -مردم شهرستان گچساران از دشواري تردد در جاده خاكي دوگنبدان به روستاي باباكلان گلايه دارند و خواستار شتاب بخشي به تكميل جاده دوگنبدان،باباكلان به حرم بي بي حكيمه (س) هستند.

به گزارش ايرنا،پس از شروع عمليات بهسازي محور دوگنبدان، باباكلان به بي بي حكيمه (س) در خرداد سال جاري جاده دسترسي محور دوگنبدان ،سد چمشير به ميشان به عنوان محور جايگزين انتخاب شد.
به دليل خاكي بودن، عرض كم و نداشتن علائم رانندگي تردد در اين جاده جايگزين سخت است به گونه اي كه در زمان بارندگي مردم اين منطقه مجبورند از مسير روستاي ميشان در استان فارس تردد كنند كه راه آنها 2 ساعت طولاني تر مي شود.
يكي از رانندگاني كه در اين مسير در حال تردد بود، گفت: مسير جايگزين جاده دوگنبدان به باباكلان كاملا خاكي است و در هنگام بارندگي امكان تردد خودرو در آن وجود ندارد.
ابراهيم غلامي افزود: نداشتن علائم راهنمايي و رانندگي از ديگر مشكلات تردد در اين محور است.
وي با اشاره به اينكه جاده اصلي دوگنبدان به روستاي باباكلان براساس اعلام مسئولان قرار بود 6 ماه مسدود شود و هم اكنون حدود هفت ماه از اين قرار گذشته است از مسئولان خواست براي تكميل اين طرح بزرگ چاره انديشي كنند.
يكي از ساكنان روستاي باباكلان گفت: مراجعه به شهر براي درمان يا حمل و نقل محصولات توليدي به شهر براي ساكنان روستاهاي باباكلان و همجوار دشوار است.
حميد فولادي با اشاره به اينكه جاده دوگنبدان به باباكلان مسير راه زيارتي به حرم بي بي حكيمه (س) خواهر امام رضا (ع) نيز هست، افزود: بهسازي جاده جايگزين مذكور تا زمان بازگشايي جاده اصلي مورد توجه مسئولان باشد.
بخشدار مركزي گچساران گفت: با توجه به طولاني شدن باسازي محور اصلي دوگنبدان ـ. بي بي حكيمه و باباكلان بهسازي و آسفالت جاده جايگزين در دستور كار مسئولان قرار دارد.
فرج الله استلاحي با بيان اينكه تكميل ساخت جاده اصلي ممكن است تا يكسال طول بكشد افزود: طرح بهسازي و آسفالت جاده جايگزين تامين اعتبار شده و عمليات اجرايي آن به زودي شروع خواهد شد.
فرماندار ابراز كرد: طرح عمراني شهر دوگنبدان به بابا كلان و بي بي حكيمه(س) در 2 فاز با اعتباري بيش از 680 ميليارد ريال در دست اجراست.
فرماندار گچساران طول اين طرح را 16 كيلومتر ذكر كرد و گفت: اين طرح با ميانگين پيشرفت فيزيكي 50 درصد در سال 97 به بهره برداري خواهد رسيد.
وي تصريح كرد: طرح راهسازي گچساران به پازنان و بي بي حكيمه(س) در سه فاز با اعتباري بيش از 600 ميليارد ريال هم اينك در دست اجراست.
وي، ميانگين پيشرفت فيزيكي اين طرح را 25 درصد ذكر كرد و گفت: اين طرح به طول بيش از 27 كيلومتر اجرا مي شود كه در سال 97 به بهره برداري خواهد رسيد.
فرماندار گچساران گفت: 6 طرح بزرگ راهسازي با اعتباري بيش از 2 هزارو 50 ميليارد ريال اعتبار در اين شهرستان در دست اجراست.
رحيمي افزود: اين تعداد طرح‌ در جاده اصلي در مسير گچساران به بهبهان، گچساران به باباكلان و بي‌بي حكيمه و گچساران - پازنان و چهار راه بي بي حكيمه(س) به طول 83 كيلومتر در دست اجراست.
وي بيان كرد: بهره برداري از اين تعداد طرح نقش مهمي در رونق صنعت گردشگري به دليل وجودبارگاه بي‌بي حكيمه (س) خواهر امام رضا (ع) دارد.
بيش از 100كيلومتر راه اصلي و 40 كيلومتر راه روستايي در دولت تدبير و اميد در اين شهرستان آسفالت شد.
405كيلومتر راه روستايي، 27 كيلومتري چهارخطه، 90 كيلومتر راه اصلي و 176 كيلومتر راه فرعي در شهرستان گچساران وجود دارد.
شهرستان 124 هزار نفري گچساران در جنوب غربي كهگيلويه و بويراحمد قرار دارد.
گزارشگر:فرزانه شريفي** انتشاردهنده: عليزاده
8143/1662