۶ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۵۸
کد خبر: 82777410
T T
۰ نفر

هواي هرمزگان 2 تا 5 درجه خنك مي شود

۶ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۵۸
کد خبر: 82777410
هواي هرمزگان 2 تا  5 درجه خنك مي شود

بندرعباس- ايرنا- كارشناس پيش بيني اداره كل هواشناسي هرمزگان گفت: ورود سامانه پرفشار سرد شمالي از امروز چهارشنبه بر روي جنوب كشور و اين استان حاكم شده كه سبب كاهش 2 تا 5 درجه اي دماي هوا از امروز تا اوايل هفته آينده در برخي از نقاط مي شود.

معصومه سي سي پور روز چهارشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: نقشه هاي هواشناسي از امروز 6 دي ماه تاثير زبانه هاي سامانه پر فشار سرد شمالي را بر روي جنوب شرق كشور و استان هرمزگان نشان مي دهد كه تا اوايل هفته آينده در استان ماندگار خواهد بود.
وي بيان داشت: ورود اين سامانه سبب كاهش ميزان رطوبت هوا، افزايش ياد و گرد و غبار محلي از بعد از ظهر چهارشنبه خواهد شد و به تدريج شاهد كاهش غلظت مه در مناطق ساحلي استان خواهيم بود.
كارشناس پيش بيني اداره كل هواشناسي هرمزگان اظهار كرد: با كاهش محسوس رطوبت هوا طي پنجشنبه و جمعه افزايش بادهاي شمال شرقي (در ساعت صبح تا ظهر) بويژه در مناطق مركزي و شرقي استان و همچنين در تنگه هرمز پيش بيني مي شود.
سي سي پور گفت: وزش بادهاي شمال شرقي سبب مواج شدن دريا در تنگه هرمز، جزاير شرقي خليج فارس و برخي نقاط از درياي عمان خواهد شد و همچنين كاهش ديد افقي و گرد وغبار ناشي از افزايش باد دور از انتظار نيست.
وي گفت: توصيه مي شود با توجه به مواج شدن دريا بويژه تنگه هرمز در نوبت صبح تا ظهر روزهاي پنجشنبه و جمعه تمهيدهاي لازم در خصوص تردد هاي دريايي صورت پذيرد.
اين كارشناس هواشناسي در هرمزگان ياد آورشد: از امروز چهارشنبه به تدريج در غالب نقاط ساحلي و جزاير خليج فارس از غلظت مه كاسته شده و غبار محلي خواهيم داشت.
وي گفت: امروز جزاير غربي خليج فارس كمي متلاطم خواهد بود و توصيه مي شود با توجه به متلاطم بودن سواحل بوشهر، تردد كشتي هاي تجاري به اين مناطق با احتياط صورت گيرد.
سي سي پور گفت: از پايان امشب با تاثير زبانه هاي پرفشار ضمن كاهش ميزان رطوبت نسبي هوا وزش باد جايگزين مه غليظ خواهد شد.
در شبانه روز گذشته، شهرستان حاجي آباد با 8 درجه سانتي گراد خنك ترين و پارسيان و بستك با 29 درجه سانتي گراد گرم ترين شهر استان هرمزگان گزارش شده است.
نوسان دماي فعلي بندرعباس نيز اين مدت 30 درجه سانتي گراد بوده است.
7195/ 6048
خبرنگار: رقيه غلامي زاده ** خليل تنيده

* آگاهي از آخرين اخبار استان در كانال تلگرام ايرنا هرمزگان
* لينك جستجو كانال: irnabandarabas@
*ايميل: irna.hormozgan@yahoo.com