۸ دی ۱۳۹۶، ۱۵:۳۰
کد خبر: 82779316
T T
۰ نفر

گلزار شهداي دهم ديماه 57 ورامين گلباران شد

۸ دی ۱۳۹۶، ۱۵:۳۰
کد خبر: 82779316
گلزار شهداي دهم ديماه 57 ورامين گلباران شد

تهران – ايرنا – همزمان با سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) و در آستانه قيام دهم ديماه سال 57 مردم ورامين ورامين كه در آن چهار نفر از جوانان اين ديار به شهادت رسيدند، مردم ورامين گلزار اين شهيدان را گلباران كردند.

به گزارش ايرنا ، پس از اقامه نماز سياسي - عبادي جمعه با عبور از خيابان هاي مسجدجامع و شهداي 15 خرداد، پس از گلباران يادمان ، با حضور در تكيه شاه حسين(ع) ، مزار شهيدان مسعود ميرزايي و ابوالفتح گل عباسي، با آرمان هاي شهداي انقلاب اسلامي و دوران هشت سال دفاع مقدس تجديد ميثاق كرده و مزار اين شهيدان را گلباران كردند.
مردم ولايت مدار و شهيد پرور شهرستان كه در جريان قيام 15 خرداد سال 42 و 10 دي سال 57 ده ها جوان خود را در راه پيروزي انقلاب اسلامي تقديم اسلام كردند ، با نثار گل به مزار شهداي انقلاب ، بر ادامه راه شهيدان و دفاع از ارزش هاي اسلامي كه به بهاي خون هزاران شهيد به دست آمده تأكيد كردند.
فرماندار شهرستان ورامين در حاشيه اين مراسم به خبرنگار ايرنا گفت : امنيت امروز جامعه اسلامي مديون ايثار و از خودگذشتگي شهيداني است كه در دوران خفقان ستم شاهي ، به ميدان آمدند ، سينه را آماج گلوله هاي عوامل ستم شاهي كردند و زمينه پيروزي انقلاب اسلامي را فراهم كردند.
محمدرضا يوسفي افزود :مردم و مسئولان وظيفه دارند تا با حركت در مسير شهدا ، از وديعه اي كه به بهاي خون هزاران شهيد به دست آمده حراست كرده و اجازه ندهند كه مسير انقلاب ذره اي از ارزش هاي والاي آن منحرف شود.
وي با گراميداشت ياد وخاطره شهيدان قيام دهم ديماه 57 ورامين گفت : مردم شهرستان ورامين كه در 15 خرداد سال 42 با حركتي انقلابي و تقديم ده ها شهيد در راه دفاع از ولايت و رهبري مسير انقلاب را تعيين كردند ، در روز دهم ديماه سال 57 بار ديگر براي تداوم اين حركت به پا خاستند كه در اين حركت جوانان خود را تقديم اسلام كردند .

** هزينه برپايي مراسم گراميداشت 10 دي ورامين به زلزله زدگان كرمانشاه اختصاص يافت
مهوش خدام روز جمعه در حاشيه گلباران مزار شهداي قيام ده ديماه مردم ورامين به خبرنگار ايرنا گفت: همه ساله همزمان با سالروز قيام 10 دي 57 مردم ورامين، مراسم با شكوهي با حضور مردم و مسئولان برگزار مي شد تا ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيدان ، بار ديگر ابعاد شخصيتي اين شهدا بازخواني شود.
وي افزود: با توجه به حادثه زلزله كرمانشاه و نياز هموطنان در مناطق زلزله زده به كمك هاي مردمي، خانواده زنده ياد احمد هادي جعفري ، خانواده شهيد مسعود ميرزايي از شهداي قيام دهم ديماه تصميم گرفتند كه هزينه هاي اين مراسم را با خريد كانكس ، به اين عزيزان اهد اكنند.
خدام گفت: مراحل ساخت كانكس اهدايي از طرف شهيد ميرزايي ، پايان يافته و به زودي به مناطق زلزله زده انتقال داده مي شود.
در قيام خونين مردم ورامين در دهم ديماه سال 57 چهارتن از جوانان اين ديار به نام هاي محمد حسين شيرازي، حسن كريمي، مسعود ميرزايي و ابوالفتح گلعباسي به درجه رفيع شهادت نائل آمدند.
خبرنگار: سيد حسن ميري**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
۰ نفر