۱۰ دی ۱۳۹۶، ۸:۱۰
کد خبر: 82780907
T T
۰ نفر
2 تكواندوكار شايسته زنجاني به اردوي تيم ملي نوجوانان ايران دعوت شدند

زنجان - ايرنا - رئيس هيات تكواندو استان زنجان گفت: 2 تكواندوكار شايسته زنجاني با نشان دادن برتري و شايستگي هاي بالاي خود در رقابت هاي انتخابي تيم ملي نوجوانان ايران به اردوي تيم ملي راه يافتند.

ابوالفضل خدايي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در اين رقابتها كه با حضور 120 تكواندوكار از استان هاي مختلف و به ميزباني البرز برگزار شد 20 ورزشكار برتر به اردوي آمادگي و انتخابي تيم ملي راه يافتند كه 'احسان مهاجري و اميرسينا بختياري' از زنجان بودند.
وي با بيان اينكه زنجان با هشت تكواندوكار منتخب در اين پيكارها شركت كرده بود، اظهار كرد: برگزيدگان مسابقات قهرماني كشور، نفرات برتر رقابت هاي انتخابي تيم هاي آزاد تكواندو و نفرات برتر ليگ هاي كشوري در مسابقات انتخابي تيم ملي در استان البرز شركت داشتند.
خدايي با اشاره به اينكه در هر وزن 2 نفر به اين اردوي آمادگي و انتخابي تيم ملي دعوت شده اند افزود: اين اردو، طي چند مرحله و با هدف انتخاب برترين ها به منظور شركت در مسابقات قهرماني نوجوانان جهان در تونس و كسب سهميه المپيك نوجوانان 2018 برگزار خواهد شد.
به گزارش ايرنا، زنجان از وجود هشت داور بين‌المللي تكواندو بهره مند است و 2 درصد از 506 تكواندوكار كشور از استان زنجان هستند و اين استان به لحاظ تعداد ورزشكار، مربي و داور در رده هشتم كشور قرار دارد.
تكواندو زنجان با 116 مربي تكواندوكار، توانسته است 1/5 درصد مربيان اين رشته ورزشي كشور را به خود اختصاص دهد و 2/5 درصد (83 نفر) از داوران رسمي تكواندو كشور كه شامل سه هزار و 500 نفر است از زنجان هستند.
6084/6085
خبرنگار: پرويز غفاري ** انتشار دهنده: رويا رفيعي