۱۰ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۰۹
کد خبر: 82781048
T T
۰ نفر
امحاء بيش از 35 هزار قلم كالاي آرايشي و بهداشتي قاچاق در كرمانشاه

كرمانشاه- ايرنا- مدير نظارت بر مواد غذايي، آرايشي و بهداشتي معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه از امحاء بيش از 35 هزار قلم لوازم آرايشي و بهداشتي قاچاق در استان خبر داد و گفت: اين ميزان كالاي قاچاق با هماهنگي كارشناسان اين مديريت معدوم شد.

شهريار مستوفي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين محموله كه شامل 35 هزار و 480 قلم كالاي آرايشي و بهداشتي و 363 كيلوگرم مواد خوراكي و آشاميدني قاچاق بود، در انبار سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليكي قرار داشت كه با هماهنگي و نظارت كارشناسان مديريت نظارت بر مواد غذايي، آرايشي و بهداشتي معاونت غذا و دارو و نيز كارشناسان اداره اموال تمليكي استان پس از طي مراحل قانوني معدوم شد.
وي اظهار كرد: متاسفانه قاچاق انواع لوازم آرايشي و بهداشتي و مواد خوراكي قابل رديابي و كنترل نيستند و هيچ گونه برگه آناليزي ندارند، در نتيجه مي توانند به سلامت مصرف كنندگان آسيب جدي وارد كنند.
مستوفي عنوان كرد: توصيه ما به مردم اين است كه در صورت خريد كالاهاي خارجي وارداتي به برچسب اصالت و سلامت كالا كه از سوي سازمان غذا و دارو بر روي محصولات وارداتي درج شده توجه كنند.
استان كرمانشاه 371 مرز مشترك با كشور عراق دارد.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نويدي **انتشار دهنده:علي مولوي.