۱۰ دی ۱۳۹۶، ۱۵:۱۵
کد خبر: 82781587
T T
۰ نفر
استاندارگیلان: هركس نمی‌تواند برای مردم كار كند، از منصب خود خداحافظی كند

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: هركس نمی‌تواند برای مردم كار كند، از منصب خود خداحافظی كند زیرا صندلی مسئولیت وراثتی نیست.

به گزارش ایرنا مصطفی سالاری روز یكشنبه در مراسم معارفه سرپرست فرمانداری شهرستان ماسال اظهار داشت: تضارب آراء در قالب‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برای ترقی و پیشرفت جامعه نیاز است.
وی با بیان اینكه به وحدت همه‌ نیروهای دلسوز به نظام در جهت خدمت به مردم نیازمندیم، افزود: هیچ كارگذاری نمی‌تواند بگوید كه به مردم وابستگی ندارد بلكه اختیارات اداری ما نیز برگرفته از مردم است.
وی خاطرنشان كرد: هیچ یك از دستگاه‌ها، احزاب و گروه‌ها خارج از نظام نیستند و دلشان برای این انقلاب می‌سوزد.
سالاری با بیان اینكه با حفظ وحدت و انسجام در مسیر پیشرفت كشور گام برداریم، افزود: براساس تفكیك قوا ، قوای‌ مجریه و قضائیه باید از تصمیمات قوه‌ مقننه به عنوان قانون‌گذار تبعیت كنند و در قوه مقننه نیز این تضارب آراست كه به اتخاذ بهترین تصمیم و تصویب قانون منتهی می‌‌شود.
وی قوه مجریه را همانند یك موتور محركه كه چرخ دنده‌های آن باید منظم و یكپارچه باشند، تشبیه كرد و گفت: وجود یكپارچگی، وحدت و انسجام در قوه‌ مجریه یك اصل است چون نظرات متفاوت جلوی رشد جامعه را می‌گیرد.
وی افزود: در قوه مجریه فرماندار حق دارد كه با هماهنگی مدیران كل نیروهای هم‌سویی كه در مسیر نظام و انقلاب هستند، برای مناصب شهرستانی در نظر بگیرد.
سالاری خطاب به فرماندار ماسال تأكید كرد: با شهامت كامل افراد پاكدست، مورد قبول جامعه و وفادار به نظام جمهوری اسلامی كه صلاحیت آنها از طریق مراجع ذی‌صلاح تأیید شود را در مناصب مختلف در نظر بگیرید.
وی با اشاره به اینكه كمك ائمه جمعه و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اقدامات صورت گرفته برای مردم را زودتر به نتیجه می‌رسانند، گفت: نماد بارز این اقدامات پیگیری‌های مؤثر نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در موضوع سد شفارود است كه قدردان آن هستیم.
وی گفت: از همه‌ مردم و رسانه‌های استان می‌خواهم اگر فرد مسئولی با اقدامات تبعیض آمیز خویشاوندان خود را بكار گرفته؛ با صدای بلند اعلام كند تا با او برخورد شود.
استاندار گیلان با اشاره به اینكه به امر معروف و نهی از منكر مردم نسبت به دولت اعتقاد جدی دارم، افزود: نقدها باید از طریق مردم و رسانه‌ها منعكس شود، باید احترام افراد حفظ شود و توهین به هیچ وجه زیبنده گیلان نیست.
سالاری با بیان اینكه گلایه‌مندی امروز جوانان مربوط به همه ماست، گفت: از همكاران خود می‌خواهم كه تقصیرات را گردن دیگران نیندازند؛ ایجاد اشتغال برای جوانان وظیفه همه‌ است و نمی‌توان صرفاً این موضوع را از طریق دولت به نتیجه رساند.
وی با اشاره به اینكه آن جوانی كه با تندی به ما گلایه می‌كند، نیز انقلابی است گفت: نباید اعتراضات را كه براساس عملكرد ناصحیح شكل می‌گیرد، به پای انقلاب بنویسیم.
سالاری با تأكید بر اینكه باید جوانان را به عرصه مدیریتی بیاوریم، گفت: با توجه به اینكه به توانمندی جوانان اعتقاد راسخ دارم؛ مسئولیت موفقیت آنان پس از بكارگیری در مناسك مختلف را قبول می‌كنم.
در پایان این مراسم ضمن قدردانی از زحمات محمود قاسم‌نژاد فرماندار سابق، محمدجواد عامر به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان ماسال معرفی شد.
شهرستان ماسال با دو بخش مركزی و شاندرمن، در 45 كیلومتری غرب مركز استان گیلان واقع است.
2007 / 7294