۱۲ دی ۱۳۹۶، ۹:۴۹
کد خبر: 82783120
T T
۰ نفر
چشم بادامی‌ها به دنبال تسخیر بازار خودرو غرب

تهران - ایرنا - خودروسازان چینی پس از یك دهه پیشرفت كه اغلب با خرید یا كپی برداری از فناوری و دانش خارجی انجام شد، برای رویاهای بزرگتر به فروش خودرو در بازارهای مهم غرب می اندیشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز انگلیس، پیشرفت خودروسازان چینی از جمله سایك موتور، جیلی، «جی. ای. سی. موتور» و گریت وال موتور در طراحی، فناوری و بازاریابی برای آنها سهمی بزرگتر از بازار داخلی چین كه بزرگ ترین بازار خودرو جهان است، به همراه آورد و به آنها شانس بهتری برای بقا در بازارهای رقابتی اروپا و آمریكا داد.
به نوشته این رسانه، سهم گیری از بازارهای غربی كه زمانی برای خودروسازان چینی یك رویای دور بود اكنون برای این كشور یك هدف نزدیك است.
به گزارش پایگاه خبری اتو نیوز اروپا، سایك موتور چین اعلام كرده است كه این شركت فروش خودروهای برند ام .جی خود در سرزمین اصلی اروپا را بزودی شروع می كند، بنابراین واحد فروش لوكزامبورگ این شركت در پایان سال 2019 راه اندازی خواهد شد.
فروش خودروهای ام .جی در انگلیس در سال 2011 شروع شد اما سایك پس از آنكه فروش ام. جی در این كشور كاهش پیدا كرد، برنامه راه اندازی فروش آن در سایر نقاط اروپا را به تعویق انداخت.
برنامه راه اندازی فروش ام. جی شامل اكثر بازارهای اروپایی و متمركز بر مدل های اس. یو. وی یا شاسی بلند خواهد بود.
ام .جی برند شركت ورشكسته انگلیسی ام. جی .روور است كه اكنون به شركت چینی سایك موتور تعلق دارد.
«الن ویسر» معاون ارشد شركت «لینك اند كو» برند جدیدی كه توسط شركت جیلی راه اندازی شده است، گفت: ما در دنیای غرب یك غرور ظالمانه داریم.
وی افزود: اما چین در حال عبور از شما با سرعتی است كه حتی نمی توانید ببیند.
شركت جیلی كه در استان هانگژو در شرق كشور چین واقع شده، صاحب خودروهای ولوو و لوتوس است و تاكسی های سیاه رنگ لندن را نیز می سازد. این شركت همچنین قرار است سایت های خود برای فروش خودرو در اروپا و آمریكا را به ترتیب در سال های 2019 و 2020 راه اندازی كند.
برند «لینك اند كو» كه در سوئد ساخت ولوو را شروع كرده است نیز پیشگام حمله به بازار اسكاندیناوی خواهد بود.
جیلی قصد دارد فقط خودروهای سبز شامل مدل های هیبریدی معمولی، برقی هیبریدی و تمام برقی را در بازارهای اروپا و آمریكا بفروشد. این شركت قصد دارد به جای دلال های سنتی دارای حق مخصوص، اتومبیل های خود را در ابتدا به صورت برخط و از طریق فروشگاه هایی كه تحت مالكیت مستقیم خودش است، در اختیار مصرف كنندگان قرار دهد.
جیلی همچنین می تواند برای اجاره نیز خودرو عرضه كند و این كار را از طریق یك مدل اشتراك شبیه نت فلیكس ( NFLX.O) و اسپاتیفای (Spotify) انجام خواهد داد.
جی. ای. سی موتور كه زیرمجموعه شركت «گوانگزو اتومبیل» است و شریك شركت های هوندا موتور، تویوتا موتور و فیات كرایسلر در چین می باشد، ممكن است در رسیدن به بازار آمریكا از شركت جیلی پیشی بگیرد و هدفش ورود به این بازار در اواخر سال 2019 است.
اما برخلاف لینك اند كو، جی ای سی به احتمال خیلی زیاد از طریق فروشگاه های خرده فروشی دارای حق مخصوص در شبكه های توزیع سنتی خودرو خواهد فروخت.
برای خودروسازان چینی سال ها طول كشیده است كه به این هدف دوردست دست یابند و به طور حتم دست اندازهای زیادی نیز در این مسیر وجود خواهد داشت.
اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**1063**
مترجم: رفعت كرمی مهر* انتشار:فرهاد راستی
...................................
SAIC Motor
Geely
GAC Motor
Great Wall Motor
MG
MG ROVER
Lynk & Co
Netflix
Spotify
Guangzhou Automobile Group
Honda Motor
Toyota Motor
Fiat Chrysler
۰ نفر