۱۲ دی ۱۳۹۶، ۱۷:۳۲
کد خبر: 82783807
T T
۰ نفر
كدام فيلم ها در ششمين روز جشنواره مردمي عمار اكران مي شود؟

تهران - ايرنا - مستند هاي «معلم مثل مادر»، «پسر سلمان»، «تلكه» «رويايي دارم» و «نا آباد» » از جمله مهمترين فيلم هاي ششمين روز هشتمين جشنواره عمار هستند.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار سينمايي ايرنا، نمايش فيلم هاي ششمين روز از هشتمين جشنواره مردمي فيلم عمار كه از ساعت 10:30 صبح در سالن هاي مختلف سينما فلسطين آغاز مي شود كه «معلم مثل مادر»، «پسر سلمان»، «تلكه» «رويايي دارم» و «نا آباد» از جمله اين فيلم ها هستند.

مستند «معلم مثل مادر» / سالن 1 – سانس 2
مستند «معلم مثل مادر» در زمان 43 دقيقه به كارگرداني و تهيه كنندگي محمدعلي مرداني ساخته شده است. اين مستند فعاليت معلم زني ايثارگر در مناطق محروم و تلاش او در جهت رشد و ارتقاء سطح علمي فرهنگي و هنري بچه هاي آن منطقه را به تصوير مي كشد. اين معلم با وجود تمام سختي ها و با شرايطي كه پيش از آن چند معلم مرد نتوانسته بودند در آن منطقه بمانند به فعاليت خود ادامه مي دهد تا . . .

مستند «ايرانشهر» / سالن 2 – سانس 3
مستند «ايرانشهر» در زمان 43 دقيقه به كارگرداني و تهيه كنندگي رضا كاشاني اسدي ساخته شده است. اين مستند با موضوع دوران تبعيد مقام معظم رهبري در سال 1356 در شهرستان ايرانشهر بوده و به حضور ايشان پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران و يادآوري خاطرات خوش آن دوران با مردم مي پردازد.

مستند «چيدا» / سالن 2 – سانس 3
مستند «چيدا» در زمان 24 دقيقه به كارگرداني امير منيري و تهيه كنندگي سيدجمال عودسيمين ساخته شده است. موضوع اين مستند درباره دختر خانمي است كه مهريه خود را صرف تامين مخارج زندگي دو كودك يتيم مي‌كند.

فيلم داستاني «عطر ليموترش» / سالن 1 – سانس 4
فيلم داستاني «عطر ليموترش» در زمان 19 دقيقه به كارگرداني مهران رسول زاده و تهيه كنندگي سيد محمد طباطبايي ساخته شده است. اين فيلم روايتگر خاطرات مردميانسالي به نام محسن است كه در كودكي فقيرانه اش كفشي را از دوستش رسول هديه مي گيرد. اما در حال حاضر دوست او شهيد شده و محسن خاطرات خود را با او مرور مي كند.

مستند «تلكه» / سالن 1 – سانس 4
مستند «تلكه» در زمان 52 دقيقه به كارگرداني مسعود كارگر و تهيه كنندگي سيدجمال عودسيمين ساخته شده است. اين مستند به موضوع رشوه و فساد در ساختمان سازي و شهرداري و سازمان هاي مربوطه مي پردازد.

فيلم داستاني «آوازهاي باد» / سالن 2 – سانس 4
فيلم داستاني «آوازهاي باد» در زمان 70 دقيقه به كارگرداني محسن سوهاني و تهيه كنندگي محمود بابايي ساخته شده است. اين فيلم روايت قصه اي پرتعليق و معماگونه است كه زندگي دختر جوان و هنرمندي است به نام آنا ماريا را كه متأثر از جنگ بوسني است به تصوير مي كشد.

مستند «بالاي بالاي ابرها» / سالن 3 – سانس 6
مستند «بالاي بالاي ابرها» در زمان 42 دقيقه به كارگرداني مهدي حجت پناه و تهيه كنندگي محمدمهدي خالقي ساخته شده است. اين مستند روايتگر داستان فرزند يكي از رزمندگان مفقود عمليات كربلاي چهار دوران دفاع مقدس به نام حسين است كه به دنبال اثري از پدر روحاني خود با يكي از شهداي مدافع حرم با نام شهيد مهدي صابري آشنا شده و سلوك تدريجي او در جستجوي حقيقت به آشنايي با دوستان شهيد و شناخت راه شهدا منجر مي شود.

مستند «نا آباد» / سالن 3 – سانس 6
مستند «نا آباد» در زمان 55 دقيقه به كارگرداني امير عظيمي و تهيه كنندگي روح الله رفيعي ساخته شده است. اين مستند موضوع نماهاي ساختمان هاي شهرها و تاثيرات آن بر روي اعصاب و زوان مردم كشور را مورد بحث و بررسي قرار مي دهد.

مستند «رويايي دارم» / سالن 1 – سانس 7
مستند «رويايي دارم» درزمان 42 دقيقه به كارگرداني مشترك داود جليلي و سلمان باقري و تهيه كنندگي داود جليلي ساخته شده است. اين مستند به موضوع نژاد پرستي مي پردازد و اين اقدام غيرانساني را در در كشور آمريكا مورد بحث و بررسي قرار مي دهد.

مستند «پسرم سلمان» / سالن 2 – سانس 7
مستند «پسرم سلمان» در زمان 26 دقيقه به كارگرداني سعيد صفارفرد و تهيه كنندگي ياسر فريادرس ساخته شده است. اين مستند، روايتي از شهيد سلمان مدافع حرم و اهل سنت سيستان و بلوچستاني بوده كه در سوريه به شهادت رسيده است. مستند پسرم سلمان، روايتي زندگي او از زبان خانواده و همرزمان اوست.
اين جشنواره از 6 تا 15 دي در سراسر كشور برگزار مي شود.

فرهنگ**9246** 1823 خبرنگار: عليرضا مرادي ** انتشار: طاهره نبي اللهي