۱۶ دی ۱۳۹۶، ۲۰:۴۶
کد خبر: 82787654
T T
۰ نفر
خلیفه كل ارامنه آذربایجان: ارامنه زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران به صورت برابر زندگی می‌كنند

تبریز- ایرنا - خلیفه كل ارامنه آذربایجان گفت: امروز همه ما در زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران به صورت برابر زندگی می‌كنیم و باید تعاملات و همكاری‌های لازم در راستای پیشرفت كشور را داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، گریگور چیفت‌چیان عصر شنبه در جشن میلاد حضرت مسیح (ع) در كلیسای حضرت مریم (س) تبریز كه با حضور معاون استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار كرد: حضور مسؤولان استانی در این جشن باعث دلگرمی همه ماست.
وی با بیان اینكه مسؤولان با خدمات خود آرامش را به جامعه به ارمغان آورده‌اند، افزود: ما نیز به عنوان ارامنه استان خود را در كنار مردم و مسؤولان می‌دانیم و عضوی از كل نظام هستیم.
خلیفه ارامنه آذربایجان با اشاره به اتفاق های اخیر مبنی بر انتخاب بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، اظهاركرد: حضرت عیسی مسیح(ع) در فلسطین به دنیا آمده و متولد اورشلیم است ولی شیطان بزرگ و استكبار جهانی می‌خواهند خاك فلسطین را جدا كنند در حالی كه فلسطین، اورشلیم و بیت‌المقدس برای همه ادیان بوده و متعلق به فرد و افراد خاصی نیست.
اسقف چیفت‌چیان با تاكید به اینكه ما همه با مسلمانان برادر بوده و از حضور مسؤولان در برنامه‌های خود و در كنار ارامنه خوشحالیم، گفت: این حضور و رسیدگی مسؤولان به امور باعث دلگرمی تك‌تك ما شده است.
وی اعلام كرد: در سایه توجه مسؤولان چند طرح بزرگ اجرا خواهیم كرد كه در راستای آرامش هر چه بیشتر است.
خلیفه كل ارامنه آذربایجان گفت: ما این جشن را فرصتی دانسته و برای سلامتی رهبر عزیزمان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و سایر مسؤولان خادم دعا می‌كنیم كه برای آرامش و امنیت كشور تلاش می‌كنند.
ایرانی‌های ارمنی یا ارمنیان ایران بزرگترین گروه مسیحیان كشورمان هستند كه در تهران، تبریز، ارومیه و اصفهان و سایر شهرها سكونت دارند.
جمعیت ارامنه ایران بین ۸۰ هزار و ۱۲۰ هزار نفر است.
ایرانیان ارمنی تعدادی از فرزندان خود را در دوران دفاع مقدس فدای كشور و انقلاب كردند.
خبرنگار: پرویز انصاری ** انتشار: رستگار
3071/6183
۰ نفر