۱۷ دی ۱۳۹۶، ۱۵:۴۳
کد خبر: 82788479
T T
۰ نفر
يك مسئول:پروانه كار دارندگان گذرنامه تبديل وضعيت صادر مي شود

تهران-ايرنا-مديركل اشتغال اتباع خارجي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي اعلام كرد: اتباع 18 تا 60 ساله كشور افغانستان كه داراي گذرنامه تبديل وضعيت هستند در 17استان مشمول طرح، مي توانند براي تمديد و صدور پروانه كار به ادارات تعاون، كار و رفاه اجتماعي محل اقامت و اشتغال خود مراجعه كنند.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا «علي اقبالي»افزود: فرصت تمديد و صدور مجوز كار از ‌20 دي تا 20 بهمن است و اتباع كشور افغانستان براي صدور و تمديد پروانه كار خود مي توانند در زمان ياد شده به ادارات تعاون، كار و رفاه اجتماعي شهرستان‌هاي محل اقامت خود مراجعه كنند.
اقبالي افزود: هزينه صدور پروانه كار به مدت يك سال سه ميليون و 600هزار ريال(360 هزار تومان) و براي تمديد پروانه 2ميليون و 587 هزار ريال(258 هزار و 700تومان) تعيين شده كه توسط متقاضي پرداخت مي شود.
وي افزود: زمان فراخوان قابل تمديد نبوده و متقاضيان بايد در اين فرصت براي ارائه به ادارات تعاون، كار و رفاه اجتماعي شهرستانهاي محل اقامت خود مراجعه و پروانه كار جديد را دريافت كنند.
وي تصريح كرد: تمامي ادارات تعاون، كار و رفاه اجتماعي مشمول در مدت تعيين شده موظف به رصد، نظارت و اجراي قانوني اين طرح شده اند.
اقبالي با اشاره به ماده 181 قانون كار، اضافه كرد : كارفرماياني كه اتباع خارجي فاقد پروانه كار يا آنهايي را كه مدت اعتبار پروانه كارشان منقضي شده را به كار مي گمارند و همچنين، كار فرماياني كه اتباع بيگانه را در كاري غير از آنچه در پروانه كار قيد شده است را به كار مي گمارد؛ در هر صورت مرتكب جرم شده اند و برابر قانون به مجازات حبس از 91 تا 180 روز محكوم خواهند شد.
به گزارش ايرنا، بررسي ها نشان مي دهد حدود سه ميليون افغانستاني در ايران زندگي مي كنند و نزديك به يك ميليون نفر از آنها داراي مجوز قانوني هستند.

اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**9123**6075
خبرنگار: زهره دريغ گفتار**انتشار: زهرا هجيني نژاد