۲۰ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۰۸
کد خبر: 82791357
T T
۰ نفر
سومين خانه صنايع دستي خراسان شمالي در شيروان راه اندازي شد

شيروان- ايرنا- سومين خانه صنايع دستي شهرستان شيروان ظهر امروز چهارشنبه با حضور شماري از مسئولان استاني و شهرستاني در روستاي عبدآباد از توابع بخش مركزي شيروان راه اندازي شد.

معاون صنايع دستي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: خانه صنايع دستي شيروان با مشاركت تعاون روستايي تجهيز شده و مركزي براي ارائه آموزش هاي مقدماتي و بهينه سازي توليدات و برندسازي صنايع دستي است.
علي عابدي در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: هدف از راه اندازي خانه صنايع دستي در شيروان بحث كمك هاي حمايتي و خدماتي در اين حوزه مي باشد كه 200 ميليون ريال اعتبار براي آن هزينه شده است.
وي گفت: در اين شهرستان ظرفيت‌هاي بي‌شماري وجود دارد كه با تكيه بر اين ظرفيت‌ها مي‌توان گام‌هاي اساسي در حوزه اشتغال برداشت كه يكي از اين ظرفيت ها صنايع دستي مردم منطقه است و راه اندازي اين مركز نقش مهمي در حمايت از فعالان اين حوزه دارد.
عابدي به تلاش و برنامه‌ريزي صورت گرفته براي توسعه توليد و اشتغال در سطح استان اشاره كرد و افزود: با توسعه فعاليت‌ها در حوزه صنايع دستي مي‌توان به دستاوردهاي خوبي در حوزه توليد و اشتغال دست يافت.
معاون صنايع دستي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: اولين خانه صنايع دستي خراسان شمالي در بجنورد در محل حسينيه جاجرمي و دومين در اسفراين روستاي رويين راه اندازي شد.
شهرستان شيروان با 157 هزار نفر جمعيت به عنوان دومين شهرستان پرجمعيت خراسان شمالي در 60 كيلومتري شرق بجنورد قرار دارد.
7186/6042 خبرنگار: فاطمه مقدسي باجگيران** انتشار دهنده: سيد حسين قدسي