معاون استاندار:كمبود نیروی انسانی و انبار نگهداری كالاهای توقیفی، 2مشكل مبارزه با قاچاق در یزد است

یزد - ایرنا - معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: كمبود نیروی انسانی و انبار برای نگهداری كالاهای قاچاق توقیف شده 2 مشكل مهم استان در مبارزه با قاچاق كالاست كه به دنبال رفع این چالش هستیم .

محمدعلی طالبی، روز چهارشنبه در همایش یك روزه تبیین مبارزه با قاچاق كالا در یزد افزود: همكاری و جدیت دستگاه‌های متولی و حل نیازها نقش موثری در مبارزه عملی با قاچاق كالا و ارز در استان دارد .
وی ادامه دارد: همراهی و هماهنگی مسوولان نقش مهمی در این ارتباط دارد و استمرار طرح‌های مختلف موجب حجم كالاهای قاچاق خواهد شد.
معاون استاندار یزد تاكید كرد: این استان به خاطر موقعیت جغرافیایی كه در مركز كشور دارد و با توجه به حمل كالاهای قاچاق از جنوب به شمال و از شرق به غرب در این مسیر قرار دارد.
طالبی افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی استان به واسطه ورود كالاهای قاچاق با مشكلاتی مواجه اند كه این مساله اهمیت مبارزه با قاچاق كالا را در یزد دو چندان كرده است.
همچنین دبیر كمیسیون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان گفت: با توجه به موقعیت یزد در مركز ایران و ارتباط استان های جنوبی و جنوب شرق از این طریق به یزد ، این امر موجب انباشته شدن كالای قاچاق شده است.
احمد ترحمی، افزود: هم اكنون پنچ گلوگاه ثابت مهم در راستای كشف كالای قاچاق وجود دارد كه شامل پاسگاه های شهید مدنی مهریز، خاتم الانبیاء (ص) شهرستان خاتم ، پایگاه فراغه ابركوه و پاسگاه های ساغند و عقدا اردكان است.
همایش یكروزه تبیین مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان یزد با حضور جمعی از مسوولان قضایی ، حقوقی و كارشناسان برگزار شد.
در 9 ماهه سال 1396، 100 میلیارد تومان كالای قاچاق در استان یزد كشف شد كه 80درصد آن پس از 2ماه با حكم مقام قضایی به صاحبان آن استرداد شد.
یزد نقش موثری در اتصال استان های جنوبی و شرقی ایران به مركز كشور دارد و با توجه به موقعیت آن در مسیر كریدور شمال - جنوب، بعضا راه های آن برای انتقال كالای قاچاق و نیز مواد مخدر مورد استفاده قرار گیرد.
7536/ 2047/ خبرنگار:كاظم سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشكورجیری