۲۱ دی ۱۳۹۶، ۸:۳۸
کد خبر: 82792270
T T
۰ نفر
230 كودك در بزرگترين مركز نگهداري كودكان بدسرپرست و بي سرپرست در شرق كشور

مشهد- ايرنا- معاون امور اجتماعي اداره كل بهزيستي خراسان رضوي گفت: شيرخوارگاه حضرت علي اصغر(ع) به عنوان بزرگترين مركز نگهداري كودكان بدسرپرست و بي سرپرست در شرق كشور ميزبان 230 كودك است.

غلامحسين حقدادي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: اين مركز نگهداري كودكان بدسرپرست و بي سرپرست كه از سال 1379 فعاليت دارد به دليل اهميت و حساسيت از جمله مراكزي است كه تحت پوشش حاكميتي سازمان بهزيستي باقي مانده است.
وي ادامه داد: ماهانه 35 تا 40 كودك بي سرپرست و بدسرپرست در اين مركز پذيرش مي شوند. در صورت وجود شرايط لازم تعدادي از اين كودكان به خانواده، بستگان و يا به صورت امين موقت به خانواده هاي متقاضي تحويل داده شده و يا به ديگر مراكز نگهداري از كودكان در مشهد منتقل مي شوند.
معاون اداره كل بهزيستي خراسان رضوي گفت: شماري از اين كودكان و نوزادان كه بي سرپرست هستند نيز به عنوان فرزندخوانده به متقاضيان واگذار مي شوند. 80 نفر از جمعيت اين شيرخوارگاه را نوزادان تشكيل مي دهند.
شيرخوارگاه و خانه فرزندان حضرت علي اصغر(ع) مشهد وابسته به سازمان بهزيستي خراسان رضوي تابستان 1379 افتتاح شد و فعاليت خود را در زمينه نگهداري، آموزش و پرورش فرزندان بي سرپرست و بدسرپرست آغاز كرد.
خبرنگار: آرزو جاوداني **انتشار: حسين كريم زاده
7496/1858