۲۱ دی ۱۳۹۶، ۱۴:۰۱
کد خبر: 82792675
T T
۰ نفر
اختصاص 37 ميليارد ريال براي ساخت مراكز درماني تكاب در دولت تدبير و اميد

مهاباد- ايرنا- فرماندار تكاب با اشاره به تكميل درمانگاه تخصصي و 2 مركز بهداشتي در حال ساخت در اين شهرستان، گفت: در دولت تدبير و اميد بيش از 37 ميليارد ريال اعتبار براي ساخت مراكز درماني تكاب اختصاص يافته است.

به گزارش ايرنا ايرج ثقفي روز پنجشنبه در حاشيه بازديد از طرح هاي در دست اجراي بهداشت و درمان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: درمانگاه تخصصي تكاب با 820 مترمربع زيربنا در 2 طبقه در مدت هشت ماه كاري ساخته شده است.
وي با بيان اينكه ساخت اين درمانگاه از مهمترين اقدامات دولت يازدهم در حوزه بهداشت و درمان تكاب است، اظهار كرد: براي ساخت اين درمانگاه 17 ميليارد ريال از محل اعتبارات طرح تحول سلامت هزينه شده است.
وي با اشاره به اينكه عمليات ساخت اين درمانگاه به پايان رسيده و آماده بهره برداري است، گفت: بيش از 600 ميليون ريال اعتبار نيز براي تجهيز امكانات اين درمانگاه تامين شده است و اين مركز به زودي به بهره برداري مي رسد.
فرماندار تكاب همچنين در خصوص طرح هاي عمراني شبكه بهداشت و درمان اين شهرستان، اضافه كرد: اكنون 2 طرح عمراني در حوزه بهداشت و درمان از جمله مركز بهداشت شهري و روستايي و پايگاه سلامت شهري تكاب در حال اجراست.
ثقفي ادامه داد: مركز بهداشت شهري و روستايي با يكهزار و 100 مترمربع زيربنا و پايگاه بهداشتي جامع سلامت شهري محله شريف آباد تكاب با 300 مترمربع زيربنا در حال ساخت بوده و به ترتيب داراي 50 و 70 درصد پيشرفت فيزيكي است.
وي گفت: براي ساخت اين طرح هاي عمراني در حوزه بهداشت و درمان تكاب نيز 20 ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافته است.
وي بيان كرد: زمين مورد نياز براي ساخت مركز جامع سلامت روستاي زرشوران در بخش تخت سليمان تكاب به مساحت 800 مترمربع تامين شده و عمليات اجرايي ساخت اين مركز نيز به زودي آغاز مي شود.
وي همچنين تسريع در اجراي طرح هاي عمراني حوزه بهداشت و درمان تكاب را خواستار شد.
شهرستان تكاب داراي سه مركز بهداشت شهري، پنج مركز بهداشت روستايي و 50 خانه بهداشت روستايي است.
به گزارش ايرنا، همچنين امروز/پنجشنبه/ نخستين مركز خدمات پرستاري تكاب با مشاركت بخش خصوصي با حضور فرماندار به بهره برداري رسيد.
با آغاز به كار اين مركز شبانه روزي، زمينه اشتغال براي پنج نفر از جمله يك پزشك، 2 پرستار و 2 نيروي فني فراهم شده است.
در اين مركز علاوه بر كاهش هزينه هاي درمان بيماران، خدمات درماني مناسب با دسترسي آسان توسط تيم پزشكي مجرب در اختيار خانواده ها قرار مي گيرد.
رئيس شبكه بهداشت و درمان شهرستان تكاب نيز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: اكنون 98 درصد جمعيت تكاب داراي پرونده الكترونيك سلامت هستند.
علي سعيدي افزود: 100 درصد جمعيت روستايي و 60 درصد جمعيت شهري تكاب از خدمات الكترونيكي سلامت بهره مند مي شوند.
وي بيان كرد: در حال حاضر براي بيش از 75 هزار نفر از جمعيت تكاب پرونده الكترونيكي خدمات سلامت تشكيل شده است.
شهرستان تكاب با 80 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.
مهمترين اخبار ايرناي كشور، آذربايجان غربي و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از كانال خبري تلگرام اين رسانه به آدرسirnamahabad@ دريافت كنيد.
7514/3093/3072
** خبرنگار: امير خالق نژاد ** انتشار: عليرضا فولادي