۲۳ دی ۱۳۹۶، ۱۹:۳۳
کد خبر: 82794681
T T
۰ نفر
رئیس جهاد دانشگاهی: درپی پروژه های بزرگ ماموریت گرا هستیم

بجنورد - ایرنا- رئیس جهاد دانشگاهی بر برنامه 'ماموریت محور' تاكید كرد و گفت: هم اكنون به دنبال پروژه های بزرگ 'ماموریت گرا' از نظام هستیم.

به گزارش ایرنا سیدحمیدرضا طیبی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران استان خراسان شمالی با بیان اینكه هفت ماموریت در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است، گفت: در اجرای طرح های بزرگ و تكرار پذیر كشور بازار را راحت در اختیار خارجی ها قرار نخواهیم داد.
رئیس جهاد دانشگاهی بدون توضیح بیشتر درباره پروژه های ماموریت گرا افزود: در پنج موضوع در زمینه حمل ونقل ریلی و آب ماموریت داریم.
طیبی اظهار كرد: برای اثرگذاری فعالیت های جهاد در پیشرفت كشور در برنامه ششم توسعه بر برنامه 'عرضه محور' تاكید شده و تمام واحدها موظفند براساس نیاز منطقه ای خود، فعالیت شاخص داشته باشند.
وی گفت: در همین راستا فعالیت های مورد انتظار در جهاد دانشگاهی خراسان شمالی را، ایجاد پژوهشكده صنایع غذایی با منشاء دامی، ایجاد مركزی برای ارائه خدمات پزشكی در حوزه های درمان سرطان، درمان ناباروری، درمان زخم های دیابت، سلول درمانی، اجرای طرح مشاغل خانگی و طرح اصلاح نژاد درختان گردو پیوندی ذكر كرد.
وی با بیان اینكه حركت جهاد دانشگاهی در زمینه سلول های بنیادی حركتی در مرز علم است، اضافه كرد: تجاری سازی این طرح بسیار كاربردی و به دنبال توسعه فعالیت های این حوزه در تمام استان ها هستیم.
رئیس جهاد دانشگاهی پژوهشكده گیاهان دارویی را از نیازهای مبرم كشور عنوان كرد كه برای نخستین بار در جهاد دانشگاهی عملیاتی شد.
طیبی اظهار كرد: واحدهای جهاددانشگاهی موظف به تولید ایده شاخص بومی قابل تبدیل به فناوری هستند.
رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینكه در برنامه ششم توسعه بر برنامه عرضه محور تاكید شده است، گفت: تمامی واحدهای جهاد دانشگاهی موظف به تولید ایده شاخص بومی قابل تبدیل به فناوری اند.
طیبی در بخشی از سخنان خود در خصوص فعالیت های دانش بنیان جهاد دانشگاهی اضافه كرد: سیاست جهاد بر این بوده كه فناوری هایی كه در این نهاد به بلوغ رسیده و به جامعه در قالب مركز تخصصی خدمات می دهند، در قالب ثبت شركت فعالیت های خود را ادامه دهند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین از ارائه مجوز فعالیت به 16 شركت دانش بنیان در زمینه گوناگون خبر داد و گفت: ارائه مجوز به 16 شركت دیگر نیز در دست بررسی است.
این مسئول كشوری برای معرفی رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی و بازدید از چند طرح علمی به بجنورد سفر یك روزه داشت.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
۰ نفر