۲۵ دی ۱۳۹۶، ۸:۱۹
کد خبر: 82796028
T T
۰ نفر
تامين اعتبار 40 ميليارد ريالي براي نوسازي پل تخريب شده پوش آباد اشنويه

مهاباد- ايرنا- فرماندار اشنويه از تامين اعتبار 40 ميليارد ريالي براي بازسازي پل پوش آباد تخريب شده بر اثر سيل خبر داد و گفت: تجهيز كارگاه و مراحل ساخت اين پل كه سازه آن به صورت 11 دهنه 10 متري طراحي شده در روزهاي آينده شروع مي شود.

اسعد خضري روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: بر اثر سيل بهار گذشته و طعيان رودخانه گادر در اشنويه، پل پوش آباد اين شهرستان با 65 دهنه لوله اي يك متري و عرض هشت متري با سازه لوله اي بتني تخريب شده بود.
وي اضافه كرد: اين پل از اهميت بسيار زيادي در جنوب غربي آذربايجان غربي برخوردار است و علاوه بر اينكه يكي از مسيرهاي ارتباطي 2 شهرستان اشنويه و پيرانشهر به شمار مي رود، راه ارتباطي 25 روستا نيز محسوب مي شود.
وي اظهار كرد: به خاطر اين اهميت، اقدامات ترميمي و بازسازي اين پل در سريع ترين زمان ممكن انجام شد و در حال حاضر با تامين اعتبار ساخت پل جديد در محل پل قديمي، عمليات ساخت آغاز مي شود و در ماه هاي آينده شاهد بهره برداري از اين پل خواهيم بود.
فرماندار اشنويه در خصوص ديگر اقدامات انجام شده براي بهبود وضعيت زيرساخت هاي خسارت ديده بر اثر سيل بهار گذشته بيان كرد: بر اثر اين سيل، 42 واحد ساختمان مسكوني دچار آبگرفتگي شد و تاكنون به هر خانوار 20 ميليون ريال كمك معيشتي بلاعوض پرداخت شده است.
خضري افزود: به 18 واحد ساختماني نيز كه به ديوار حياط آنها آسيب وارد شده يا آب گرفتگي در حياط را داشتند، 30 ميليون ريال تسهيلات پنج ساله با سود پنج درصد واگذار شده است.
وي اقدامات بخشداري مركزي بعد از سيل را احداث پل و ديوار ساحلي در روستاي 'گندملاعيسي' با هزينه 450 ميليون ريال عنوان كرد.
وي اضافه كرد: ساخت پل در روستاي 'پي قلعه' با هزينه 400 ميليون ريال و احداث ديواره ساحلي در روستاي 'دورود' با هزينه 250 ميليون ريال نيز از ديگر اقدامات انجام شده است.
وي گفت : لايروبي جوي هاي آب عمومي كشاورزان 15 روستا با هزينه 280 ميليون ريال و اعطاي 80 ميليارد ريال تسهيلات به 900 نفر از كشاورزان خسارت ديده از اقدامات جهاد كشاورزي به كشاورزان خسارت ديده است.
خضري اضافه كرد: ۸۰ ميليارد ريال تسهيلات نيز به ۹۰۰ نفر از كشاورزان اشنويه درحال پرداخت است.
بارش باران هاي فصلي با شدت زياد در جنوب و مركز آذربايجان غربي و تداوم اين بارش ها و ذوب شدن برف ها در ارتفاعات به دليل گرماي هوا، روز 25 فروردين موجب جاري شدن سيل و طغيان رودخانه گادر در اشنويه شد.
به گزارش ايرنا، شهرستان اشنويه در جنوب آذربايجان غربي واقع شده و بيش از 70 هزار نفر جمعيت دارد.
9870/2093
خبر: سارا معروفي ** انتشار: صابر چهرقاني