۲۵ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۵۶
کد خبر: 82796622
T T
۰ نفر
استاندار بوشهر:مطالبات دانشگاه علوم پزشكي از بيمه ها پيگيري مي شود

بوشهر- ايرنا- استاندار بوشهر گفت: پرداخت مطالبات دانشگاه علوم پزشكي از شركت هاي بيمه گر مهمترين مسائل و مشكلات اين مركز بهداشتي، درماني و آموزشي است كه اين مهم از طريق معاون اول رئيس جمهوري پيگيري مي شود.

به گزارش ايرنا، عبدالكريم گراوند روز دوشنبه در جمع اعضاي نظام پرستاري استان بوشهر بدون اشاره به ميزان مطالبات دانشگاه علوم پزشكي بوشهر از بيمه ها افزود: با توجه به اهميت موضوع سلامت در جامعه، پيگيري مطالبات دانشگاه علوم پزشكي از بيمه ها از جمله اولويت هاي اين استان به شمار مي رود.
وي اضافه كرد: رويكرد دولت تدبير و اميد توجه به اين بخش است كه گام هايي مهم در اين راستا برداشته شده است.
استاندار بوشهر با تاكيد برارتقاي سطح خدمات بهداشت و درمان در اين استان اضافه كرد: سرعت بخشي در اجراي طرح هاي بهداشتي از جمله اورژانس هسته‌اي بوشهر در دستور كار است و با پيشرفت كار اعتبار مورد نياز نيز تامين مي شود.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني دانشگاه علوم پزشكي بوشهر گفت: با بهره برداري از تخت هاي جديد بيمارستاني نياز به جذب پرستار نيز در مراكز درماني اين استان افزايش مي يابد.
ايرج بيژني افزود: با اجراي طرح هاي درماني در استان بوشهر 800 تخت به ظرفيت هاي بيمارستان هاي استان افزوده مي شود كه در اين ارتباط نياز به 2هزار و 500 شغل در بخش پرستاري مراكز درماني استان ايجاد مي شود كه تربيت اين تعداد نيرو نيازمند برنامه ريزي كارشناسي است.
وي با اشاره به تاخير 11 ماه بيمه ها نسبت به عملكرد بيمارستان ها در استان بوشهر ادامه داد: نبود امكان پرداخت حقوق كاركنان و پرستاران از جمله مشكلات دانشگاه علوم پزشكي است.
رئيس هيات مديره نظام پرستاري استان بوشهر با بيان اينكه سوم بهمن روز پرستار نامگذاري شده است، گفت: براي خدمات رساني در حوزه سالمندي و بازتواني نيازمند زمين براي ساخت مركز خدمات سالمندي هستيم.
حسين پوپ افزود: در اين ارتباط اختصاص پنج هزار متر مربع زمين براي ساخت مركز بازتواني سالمندي در استان نياز است.
وي با تاكيد بر پرداخت مطالبات پرستاران استان بوشهر اضافه كرد: از مسئولان استان انتظار مي رود امكانات رفاهي در خور شان و جايگاه پرستاران در نظر بگيرند.
پوپ با اشاره به كمبود نيروي انساني پرستار در استان بوشهر گفت: تعداد پرستاران در اين استان از ميانگين كشوري پايين تر است طوريكه ميانگين كشوري 1.2 تا 1.8 پرستار به ازاي هر تخت وجود دارد و اين ميزان در استان بوشهر 0.9 پرستار به ازاي هر تخت است.
6047/6043**
خبرنگار: موناعيدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه