۲۵ دی ۱۳۹۶، ۱۷:۰۶
کد خبر: 82796893
T T
۰ نفر
نماينده ولي فقيه در استان يزد، تكميل حوزه علميه مهريز را خواستار شد

يزد - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت: تكميل حوزه علميه امام جعفر صادق (ع) مهريز با همكاري مسوولان و همياري مردم و خيران بايد سرعت بيشتري بگيرد.

به گزارش ايرنا ، آيت الله محمدرضا ناصري يزدي روز دوشنبه در جريان بازديد از مراحل ساخت اين حوزه افزود: همكاري مردم و خيران و پيگيري مسوولان براي تكميل اين طرح بزرگ بسيار ضروري است كه اميدواريم جامه عمل بپوشاند.
وي ادامه داد: وجود حوزه علميه مناسب در برنامه ريزي و جذب طلاب نقش مهمي دارد و با توجه به كارهاي انجام شده در مهريز ضروري تا با تكميل آن شاهد ارتقاي فعاليت هاي ديني و فرهنگي باشيم.
همچنين امام جمعه مهريز گفت: حمايت و همراهي خيران براي تكميل ساختمان حوزه عمليه ضروري است و بخش هايي كه توسط آنها ساخته شود به نامشان نامگذاري خواهد شد.
حجت الاسلام عبدالرضا محي الديني افزود: تكميل ساختمان حوزه علميه با حجره ها و امكانات جانبي كه در آن پيش بيني شده مي تواند به عنوان مركزي جامع در دسترس طلاب و روحانيان منطقه قرار گرد و نقش مهمي نيز در ارتقاي فرهنگي شهر دارد.
عمليات اجرايي حوزه علميه امام جعفر صادق (ع) مهريز كه 6 سال پيش در زميني به وسعت 11 هزار و 500 متر مربع آغاز شد، حدود 30 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
در 2 حوزه علميه امام جعفر صادق (ع) و مكتب الزهرا (س) شهرستان مهريز، 100 طلبه تحصيل مي كنند.
مركز شهرستان 50 هزار نفري مهريز در 30 كيلومتري جنوب شهر يزد قرار دارد.
7536/ 6197 خبرنگار: كاظم سبحان زاده**انتشار: محمدحسين فلاح