۲۷ دی ۱۳۹۶، ۱۷:۱۶
کد خبر: 82799339
T T
۰ نفر
فراخوان رالي گردشگري بين حرمهاي مطهر امام رضا و امام حسين(ع)

مشهد- ايرنا- جانشين معاونت گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي اعلام كرد براي نخستين بار در حدفاصل كشورهاي ايران و عراق 'رالي گردشگري خانوادگي حرم تا حرم' از حرم منور امام رضا(ع) تا حرم مطهر امام حسين(ع) برگزار مي شود.

اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي روز چهارشنبه به نقل از يوسف بيدخوري گزارش داد: رالي حرم تا حرم اسفند آتي از ضلع شرقي بوستان وحدت در مجاورت حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد آغاز مي شود.
وي اين اقدام را پيرو نامه رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مبني بر همكاري با كانون جهانگردي و اتومبيلراني عنوان و بيان كرد: مسير رفت اين رالي روز جمعه چهارم اسفند با حضور مقامات كشوري و استاني در مشهد آغاز و حداكثر روز دوشنبه هفتم اسفند در حرم امام حسين(ع) به پايان مي رسد.
او افزود: 50 دستگاه خودرو با حداكثر 150 شركت كننده در مسيرهاي رفت و برگشت اين رالي حضور دارند. در مسير رفت مسافت هزار و 941 كيلومتر و در مسير برگشت هزار و 25 كيلومتر طي مي شود. شركت كنندگان در اين رالي از استانهاي خراسان رضوي، سمنان، لرستان و ايلام عبور خواهند كرد.
جانشين معاونت گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي به پيش بيني لازم براي اقامت و پذيرايي از شركت كنندگان اين رالي در طول مسير نيز اشاره و بيان كرد: بازديد از جاي جاي سرزمين ايران و آشنايي با فرهنگ، آداب و رسوم و سنتهاي مردم از مهمترين اهداف رويداد فرهنگي ورزشي است.
وي ادامه داد: آزمايش اتومبيل در مراحل جاده اي براي ارتقاي كيفيت توسط كارخانه هاي خودروساز، استقامت و پايداري رانندگان در طول مسابقه، جهتيابي، رديابي و محاسبات دقيق به منظور رسيدن به موقع به مراكز كنترل و در نتيجه كمك به امر ترافيك، آموزش رانندگي صحيح و مطمئن، تعميرات اتومبيل با حداقل امكانات و حداقل زمان در حين مسابقه، سرعت انتقال و تصميم گيري به موقع براي جلوگيري از حوادث و تصادفات از ديگر اهداف برگزاري اين رالي خانوادگي است.
بيدخوري به محدوديت در ثبت نام با توجه به استقبال عمومي از اين طرح نيز اشاره و بيان كرد: متقاضيان براي ثبت نام در اين رالي خانوادگي مي توانند تا 20 بهمن ماه به سايت www.taci.ir مراجعه كرده و يا با شماره هاي 66755565 و66755591 تماس بگيرند.
وي گفت: ارائه گواهينامه معتبر رانندگي داخلي، تاييد صلاحيت فني خودرو، داشتن بيمه شخص ثالث، گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار، رواديد عراق و اسناد بين المللي نظير پلاك ترانزيت، گواهينامه بين المللي، دفترچه مالكيت بين المللي و دفترچه كارنه دوپاساژه(عبور ترانزيتي خودرو) نيز براي شركت كنندگان ضروري است.
او افزود: كانون اتومبيلراني و جهانگردي ايران با همكاري سازمان ميراث فرهنگي و ديگر دستگاههاي دولتي استانهاي خراسان رضوي، سمنان، لرستان و ايلام اين رالي خانوادگي را برگزار مي كنند.
خبرنگار: آرزو جاوداني ** انتشار: حسين كريم زاده
7496/5132/1858