۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۵۳
کد خبر: 82802716
T T
۰ نفر
تاخیر 6 ساعت و 40 دقیقه ای پرواز قشم - تهران به دلیل نقص فنی

قشم - ایرنا- پرواز شماره 4087 قشم - تهران شركت هواپیمایی زاگرس كه قرار بود ساعت 16 روز شنبه (دیروز) از قشم انجام شود با 6 ساعت و 40 دقیقه تاخیر در ساعت 22:40 انجام شد.

یكی از مسافران این پرواز در تماس با خبرنگار ایرنا در قشم نسبت به تاخیر این پرواز و آنچه «عدم اطلاع رسانی و پاسخگویی صحیح به مردم از سوی مسئولان این شركت» عنوان كرد، گلایه كرد .
وی كه خواست نامش ذكر نشود افزود: شركت زاگرس در قشم دفتر ندارد و در این فرودگاه بین المللی قشم نیز هیچ مسئولی حضور نداشت كه پاسخگوی مسافران باشد.
وی اظهار كرد: علاوه بر این برخی مسافران از دیگر شركت های هوایی بلیط تهیه كردند اما به دلیل تاخیر در تحویل بار توسط شركت زاگرس از آن پرواز نیز بازماندند.
این مسافر افزود: برخی مسافران نیز پس از پرواز، از تهران به مقصد دیگری پرواز داشتند كه آنان نیز ار برنامه خود عقب ماندند و كسی پاسخگوی این شرایط نیست.
مدیر ترمینال و تشریفات فرودگاه بین المللی قشم نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: این پرواز بر اساس برنامه اعلام شده قرار بود با 140 مسافر ، ساعت 16 دیروز (شنبه) انجام شود.
حسین امیرآتشانی افزود: هواپیما راس ساعت در فرودگاه به زمین نشست و مسافران از ساعت 15 تا 15:45 به ترانزیت رفتند.
وی ادامه داد: قبل از خروج مسافران از ترانزیت مشخص شد كه هواپیما نشتی روغن دارد و از این رو با دفتر شركت زاگرس در تهران هماهنگ شد تا مامور شركت قطعه لازم را با اولین پرواز از تهران به قشم برساند.
میرآتشانی تصریح كرد: با توجه به تاخیر بیش از 2 ساعت، مسئولان شركت زاگرس موظف به پذیرایی از مسافران بودند كه این كار انجام شد و علاوه بر آن نامه عذرخواهی شركت مربوط در اطلاعات پرواز درج شد.
وی افزود: پس از چهار ساعت تاخیر در پرواز نیز شركت مزبور با غذای گرم از مسافران پذیرایی كرد و مسئولان فرودگاه نیز تمام تلاش خود را برای آرامش و آسایش مسافران تا حد توان خود و امكانات فرودگاه انجام دادند.
مدیر ترمینال و تشریفات فرودگاه قشم درباره تاخیر در تحویل بار مسافران نیز گفت: گرفتن بار مسافر و تحویل آن روند قانونی خود را دارد كه باید توسط ایستگاه و هندلینگ تایید شود و از این رو تاخیر در بازگرداندن بار مسافر اجتناب ناپذیر است.
وی خاطرنشان كرد: اگر مسافرانی بلیط پرواز از دست رفته خود را به شركت هواپیمایی زاگرس ارائه دهند این شركت موظف است در همان روز با اولین پرواز خود و یا دیگر شركت ها، مسافر را به مقصد برساند.
میر آتشانی گفت: بر اساس ابلاغ سازمان هواپیمایی كشوری تمام شركت های هواپیمایی در قبال تاخیر پروازهای خود باید پاسخگو بوده و از مسافران پذیرایی كنند.
هر هفته بین 140 تا 170 سورتی پرواز از فرودگاه بین المللی قشم در مسیرهای شیراز، تبریز، كرمان، رشت، اصفهان، مشهد، تهران و دوبی توسط شركت های زاگرس، قشم ایر، معراج، ایران ایر، آتا، آسمان، تابان، كیش، ماهان و سپهران صورت می گیرد كه حدود 15 هزار مسافر جابجا می شوند.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارك با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500
انتشار: حسین آزادمنجیری