به گزارش ایرنا، محمدحسین مقیمی روز یكشنبه در نشست كارگروه كاهش آلودگی هوای تهران، افزود: ٧٠ درصد آلودگی هوای تهران ناشی از تردد اتوبوس های فرسوده و موتورسیكلت های غیراستاندارد در سطح شهر است.
وی اظهار كرد: البته وضعیت تاكسی های شهر تهران به نسبت بهتر است، اما برای نوسازی ناوگان تاكسیرانی شهر نیز باید چاره اندیشی كرد.
استاندار تهران بر تلاش برای فرهنگسازی گسترش استفاده از خودروهای هیبریدی و موتورسیكلتهای برقی تاكید كرد و گفت: باید فضا را برای جذب سرمایه در تولید این نوع وسایل حمل و نقل مناسب با هدف كاهش میزان آلودگی هوای كلانشهر تهران، بیش از پیش فراهم كرد.
مقیمی همچنین با اشاره به فرایند زبالهسوزی در سطح شهر تهران، اظهار كرد: زباله سوزها و پسماندها یكی از عوامل عمده آلوده كننده هوا هستند كه در این زمینه فرمانداران و دهیاران مكلف به مقابله با این كار شده اند كه البته باید محلی نیز برای سوزاندن پسماندها مشخص شود.
وی یكی دیگر از دلایل آلودگی هوای شهر تهران را فعالیت واحدهای شن و ماسه و ریزگردهای ناشی از آن عنوان كرد و گفت: با هدف مقابله با این معضل در گام نخست، فرمانداری و دهیاری ها مكلف به برنامه ریزی برای توسعه درختكاری و ایجاد فضای سبز شده اند كه در این راستا یك هزار هكتار فضای سبز در شرق، ٢٠٠ هكتار در غرب و ١٠٠ هكتار در جنوب استان تهران ایجاد خواهد شد.
كارگروه كاهش آلودگی هوای تهران روز یكشنبه با حضور عیسی كلانتری معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، محمد حسین مقیمی استاندار تهران، محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل شهرداری تهران، كیومرث كلانتری رئیس سازمان محیط زیست استان تهران و جمعی از مدیران ادارات مرتبط در استانداری تهران برگزار شد.
خبرنگار: محمد بیدارمنش**انتشار: محمد آجورلو
تهرام٦١٣٩//1348
ایرنا - تهران - استاندار تهران گفت: ٣ هزار و ٥٠٠ دستگاه از مجموع ٦ هزار و ٥٠٠ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران، فرسوده و آلوده كننده محیط زیست هستند.