۲ بهمن ۱۳۹۶، ۹:۴۹
کد خبر: 82803791
T T
۰ نفر
كتاب هاي فرهنگ شهرت و بازاريابي فيلم نقد مي‌شود

تهران- ايرنا- پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نشست هاي نقد و بررسي كتاب هاي فرهنگ شهرت و بازاريابي فيلم را برگزار مي كند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا از پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، كتاب «فرهنگ شهرت» نوشته اليس كشمور كه توسط احسان شاه‌قاسمي عضو هيأت علمي دانشگاه تهران ترجمه شده، فردا (دوشنبه) از ساعت 15 در اين پژوهشگاه نقد و بررسي مي‌شود.
در اين برنامه سيد حسين نبوي عضو هيأت علمي دانشگاه خوارزمي، سيد محمدمهدي خويي عضو هيأت علمي دانشگاه علامه طباطبايي و شاه قاسمي مترجم كتاب سخنراني مي كنند.
كتاب فرهنگ شهرت با بررسي مساله فرهنگ شهرت به معناي آن، خاستگاه‌ها و نفوذ جهاني آن مي‌پردازد و اطلاعات بسيار مهمي از نظام ستاره‌‌سازي در غرب و نيز ساز‌و‌كارهاي ستاره‌سازي و محبوب‌سازي و نقش رسانه‌ها در آن را بيان مي‌كند.
اين كتاب همچنين نشان مي‌دهد كه چطور ستاره‌ها با قرار گرفتن در يك زمينه خاص اجتماعي، اقتصادي، سياسي و رسانه‌اي، الگوهاي رفتاري غيرمتعارفي را پيش مي‌گيرند.
نويسنده اين كتاب تأكيد مي‌كند كه نظام رسانه‌اي در جهان سرمايه‌داري به‌ راحتي توانسته از اين افراد، قهرمان‌هاي ملي و اجتماعي بسازد.
بر اساس اين گزارش كتاب «بازاريابي فيلم» نوشته فينولا كريگان استاد دانشگاه بيرمنگام نيز روز سه شنبه، سوم بهمن ماه از ساعت 16 در بنياد سينمايي فارابي نقد مي‌شود.
در اين برنامه محمدعلي حسين‌نژاد تهيه‌كننده سينما، شيوا مقانلو نويسنده، مترجم و پژوهشگر سينما، رامتين شهبازي نويسنده و منتقد فيلم و محمد سروي‌زرگر مترجم كتاب سخنراني خواهند كرد.
كتاب «بازاريابي فيلم» از جمله معدود آثاري است كه تلاش كرده تا در چارچوب ادبيات حوزه بازاريابي به موضوع «بازاريابي فيلم» در سطحي جهاني و بين‌المللي بپردازد و اين كتاب در قياس با آثار منتشر شده در حوزه «بازاريابي فيلم» كه عمدتاً فقط به بازار فيلم در سطح ملي يا حداكثر هاليوود محدود شده‌اند، جايگاه منحصربه‌‌فردي دارد.
«چيستي بازاريابي»، «سرچشمه‌ها و تطورات صنعت فيلم»، «توسعه و تحقيق بازار در صنعت فيلم»، «ملاحظات ساختاري و بازاريابي فيلم»، «آميزه بازاريابي فيلم»، «انتخاب فيلم توسط مصرف‌كننده»، «مصالح اوليه بازاريابي فيلم»، «تقويم بازاريابي فيلم»، «بازاريابي اجتماعي و فيلم» و «تأثير فناوري بر روي بازاريابي فيلم» عناوين 10 فصل اين كتاب است.
كتاب هاي فرهنگ شهرت و بازاريابي فيلم از سوي پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ترجمه و منتشر شده است.
اين پژوهشگاه به منظور رفع نيازهاي پژوهشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، فعاليت خود را بر اساس مجوز وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از سال ۱۳۷۸ و با سرلوحه قرار دادن رويكرد «مسأله محوري» آغاز كرده است.
مهمترين هدف پژوهشگاه، پژوهش در چارچوب وظايف و تكاليف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به منظور شناخت تنگناها و مشكلات اين حوزه وسيع، شناسايي قابليت‌ها و ظرفيت‌ها و ارائه راهبردها و راهكارهاي مناسب براي حل مشكلات و رشد و توسعه قابليت‌ها در مسير تعالي فرهنگي كشور است كه در سند چشم‌انداز منعكس شده است.
اين پژوهشگاه داراي سه پژوهشكده دين و فرهنگ، پژوهشكده هنر و پژوهشكده ارتباطات است و رئيس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با حكم وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي منصوب مي شود.
فراهنگ**1003**1055
خبرنگار: محمدرضا جعفرملك**انتشار: زينب كارگر
۰ نفر