۳ بهمن ۱۳۹۶، ۸:۵۷
کد خبر: 82804982
T T
۰ نفر
چهار واحد آلاينده محيط زيست  در شهرستان اصفهان محكوم شدند

اصفهان-ايرنا- سرپرست اداره حفاظت محيط زيست شهرستان اصفهان از پيگيري آلايندگي واحدهاي بازيافتي بخش جرقويه عليا در شهرستان اصفهان خبرداد و گفت: در اين راستا حكم قضايي براي چهار واحد متخلف آلوده كننده هوا و محيط زيست صادر شد.

محمود قهرماني روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: در پي شكايت هاي مكرر تلفني و كتبي مردم از آلايندگي واحدهاي بازيافتي بخش جرقويه عليا شهرستان اصفهان ، اين واحدها مورد پايش كارشناسان اداره حفاظت محيط زيست شهرستان اصفهان قرار گرفتند و تذكرات زيست محيطي در خصوص نحوه رفع آلايندگي آب و خاك و هوا به آنها داده شد.
وي گفت: در پي بي توجهي به اخطارهاي صادره ؛ تخلفات 15 واحد مورد به مراجع قضايي معرفي شد كه حكم چهار واحد از طرف مراجع قضايي مبني بر تعليقي يكساله صادر شد.
وي افزود: بيش از 60واحد بازيافت در اين منطقه فعاليت دارند كه داراي فاضلاب صنعتي و آلودگي هوا هستند.
وي در باره روند اعمال قانون بر واحدهاي آلاينده گفت: ابتدا به اين واحدها اخطار داده مي شود و در صورتي كه آلودگي خود را برطرف نكنند به مراجع قضايي معرفي و در نهايت براي آنها حكم صادر مي شود.
به گزارش ايرنا، براساس استانداردهاي زيست محيطي، تمام صاحبان واحدهاي توليدي اعم از صنعتي، معدني، كشاورزي، دامداري و واحدهاي خدماتي موظف به رعايت مداوم كليه ملاحظات زيست محيطي و استاندارد سازي خروجي هاي خود و جلوگيري از هرگونه آلايندگي در اين واحدها در صورت تداوم آلودگي محيط، از لحاظ قانوني و قضايي مورد تعقيب قرار مي گيرند.
شهرستان اصفهان داراي 6 بخش بُن رود، كوهپايه،جلگه، جرقويه عليا و جرقويه سفلي (شرق اصفهان) و مركزي است.
ت/8114/ 6022 خبرنگار: اميرحسين اكبري - انتشار دهنده : عمادي