۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۵۷
کد خبر: 82807723
T T
۰ نفر
سفر مقام آمريكايي به كره جنوبي براي افزايش فشارتحريم ها بر كره شمالي

پكن - ايرنا - يك مقام ارشد وزارت خزانه داري آمريكا به كره جنوبي سفر كرده است تا فشار تحريم ها عليه كره شمالي را افزايش دهد.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا به دنبال بهبود روابط دو كره و تلاش دو كشور براي برطرف كردن اختلافات، آمريكا فشارهاي اقتصادي و تحريم ها عليه كره شمالي را بيشتر كرده است.
اين در شرايطي است كه كره شمالي به دنبال آن است روند وحدت با كره جنوبي را هموار كرده و روابط دو طرف را به حال عادي بازگرداند.
امروز خبرگزاري يونهاپ از كره جنوبي گزارش كرد 'سيگال مندلكر' معاون وزارت دارايي آمريكا در امور تروريسم و مالي به اين كشور سفر كرده است.
دقيقا به دنبال سفر اين مقام آمريكايي به كره جنوبي، واشنگتن از تحريم هايي عليه شماري از شركت هاي كره شمالي و يا مرتبط با اين كشور خبر داد.
مقام آمريكايي روز چهارشنبه وارد كره جنوبي شد و در حال ديدار با شماري از ديپلمات هاي ارشد كره اي است تا آنها را در باره تحريم هاي يكجانبه آمريكا توجيه كند.
وزارت خزانه داري آمريكا از تحريم 9 شركت از جمله دو شركت چيني و 16 نفر و 6 كشتي مرتبط با برنامه هسته اي تسليحاتي كره شمالي خبر داده است.
يك ماه پيش دولت آمريكا تحريم هايي را عليه كره شمالي اعمال كرده بود و اين هشتمين بار در دوران رياست جمهوري دونالد ترامپ است كه اين كشور دست به تحريم كره شمالي مي زند.
مقام وزارت خزانه داري آمريكا همچنين امروز بدون اينكه دليلي توجيه كننده ارايه كند مصاحبه مطبوعاتي با شماري از خبرنگاران در كره جنوبي را لغو كرد.
آمريكا، ژاپن و كره جنوبي تا كنون در چندين نوبت تحريم هايي عليه كره شمالي اعمال كرده اند.
پس از آنكه كره شمالي در ماه گذشته ميلادي يك موشك قاره پيما پرتاب كرد، شوراي امنيت سازمان ملل تحت فشار آمريكا و به اتفاق آرا ، روز جمعه يكم دي ماه، قطعنامه تحريمي جديد بسيار شديدي عليه اين كشور تصويب كرد كه صادرات نفت و سوخت به اين كشور را كاهش مي دهد.
بر اساس اين قطعنامه، تحريم هاي ديگري هم عليه محصولات غذايي، ماشين آلات، تجهيزات و كشتي ها و بسياري از توليدات اين كشور اعمال خواهد شد.
همچنين اعضاي سازمان ملل بر اساس اين تحريم حق ندارند ماشين آلات صنعتي، فولاد و خودرو به كره شمالي صادر كنند بسياري از مواد ديگر هم اجازه صادرات به اين كشور نخواهد داشت.
صاحب نظران مي گويند با توجه به سنگين و فراگير بودن اين تحريم ها ممكن است درامد ارزي كره شمالي در طول سال بين 250 تا 750 ميليون دلار ديگر كاهش يابد.
كره شمالي تاكيد كرده است كه با وجود تحريم هاي آمريكا و متحدانش و سياست هاي خصمانه واشنگتن، حاضر به گفت و گو در باره مساله هسته اي و نيروي اتمي نظامي خود نيست.
آساق**231**1904**