۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۱۷
کد خبر: 82809944
T T
۰ نفر
11گروه بر رهاسازي آب كشاورزي براي شادگان نظارت مي كنند

آبادان - ايرنا - مدير امور آب شهرستان شادگان از رها سازي آب مورد نياز كشاورزان شادگاني از سد رامشير در روز شنبه خبر داد و گفت:11گروه نظارتي در مسير رودخانه جراحي براي برداشت نشدن آب كشاورزي در بالادست به سمت شادگان نظارت مي كنند.

عبدالمحمد بشيري شنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: با پيگيري انجام شده از صبح امروز براي تامين آب مورد نياز كشاورزان شادگاني آب با دبي 20 متر مكعب بر ثانيه از سد رامشير رهاسازي شد.
وي افزود:در صورتي كه شرايط سد امكان رهاسازي بيشتر آب را داشته باشد امكان افزايش دبي آب رها سازي شده از 20 متر به 25 متر مكعب بر ثانيه نيز وجود دارد.
بشيري گفت:هفت گروه در بالا دست مسير رودخانه جراحي از سد رامشير تا ابتداي حوضه آبي شادگان در روستا گرگر براي نظارت لازم بر برداشت نشدن سهميه آب شهرستان شادگان نظارت دارند.
وي افزود: چهار گروه نيز در حوزه شادگان بر كار تقسيم آب در روستاهاي مسير شادگان نظارت مي كنند تا آب به روستاهاي پايين دست برسد.
مدير امور آب شهرستان شادگان از كشاورزان شهرستان هاي بالا دست شهرستان شادگان خواست با كنترل ورود آب به انهار و پمپ هاي خود رعايت حق كشاورزان شادگاني را كنند تا آب كشاورزي به پايين دست برسد.
به گزارش ايرنا با پيگيري استاندار خوزستان ،نماينده مردم شادگان در مجلس شوراي اسلامي ، و دستگاه هاي متولي، آب مورد نياز كشت كشاورزان شادگان از ساعات اوليه بامداد شنبه هفتم بهمن رهاسازي شد.
شهرستان شادگان در جنوب خوزستان در انتهاي حوضه رودخانه مارون- جراحي قرار دارند.
اين شهرستان يكي از مراكز كشاورزي قديم و از توليدكنندگان عمده محصولات به ويژه خرما در خوزستان است كه در سال هاي گذشته با تنش آبي روبه رو بوده است.
شادگان با 57 هزار هكتار زمين قابل كشت با آب و هواي گرم و مرطوب يكي از مراكز تامين محصولات گرمسيري در خوزستان است و گندم، انواع سبزيجات، باميه و خرما از عمده‌ ترين محصولات كشاورزي آن به‌شمار مي‌روند.
3015/7165/ 6037
خبرنگار: عدنان جواهري* تنظيم: حميدرضا ترابي فرد* انتشاردهنده: عبدالحميد راجي