۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۴۷
کد خبر: 82810056
T T
۰ نفر
معاون وزير راه: اتصال اروميه به شبكه حمل ونقل ريلي برقرار شد

اروميه- ايرنا- معاون وزير راه و شهرسازي خبر داد: با اتمام عمليات ريل گذاري نقده تا اروميه، اتصال اروميه به شبكه حمل و نقل ريلي برقرار شد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين‌الملل شركت ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، خيرالله خادمي افزود: راه آهن مراغه - اروميه حدفاصل مراغه تا مهاباد در گذشته و عمليات ريل گذاري مهاباد تا نقده نيز در سال گذشته به پايان رسيده بود و هم‌اكنون شاهد اتمام عمليات ريل‌گذاري نقده تا اروميه هستيم.
مديرعامل شركت ساخت وتوسعه زير بناهاي حمل ونقل كشور در خصوص ايستگاه راه‌آهن اروميه اظهار كرد: ايستگاه اروميه به عنوان بزرگترين ايستگاه راه‌آهن مراغه - اروميه با زيربناي حدود 16 هزار و 600 مترمربع با استفاده از آخرين تكنولوژي‌هاي روز در زميني به مساحت 70 هكتار در دست ساخت است.
وي ادامه داد: ساختمان اصلي ايستگاه پنج هزار و 370 متر مربع مساحت دارد و با پيشرفت فيزيكي 95 درصدي مراحل نهايي كار را طي مي‌كند و كل ايستگاه نيز هم اكنون 76 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
به گزارش ايرنا راه‌آهن مراغه - اروميه به طول 184 كيلومتر استان آذربايجان غربي را از طريق شبكه ريلي به استان‌‌هاي آذربايجان شرقي، زنجان، قزوين و تهران متصل مي‌كند و از اين طريق موجب توسعه اقتصادي و افزايش رفاه مردم منطقه مي‌شود و مردم شهرهاي ملكان، مياندوآب، مهاباد، محمديار و نقده مي‌توانند از آن بهره‌مند شوند.
1108/3072
** خبرنگار: ايرج منصوري ** انتشار: عليرضا فولادي