۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۳۸
کد خبر: 82811180
T T
۰ نفر
عربشاهی: فوتبال ایران نیاز به مدیران بزرگ دارد/پرسپولیس متفاوت ترین تیم لیگ است

تهران- ایرنا- «ضیا عربشاهی» كاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال پرسپولیس، گفت: فوتبال ایران برای رسیدن به موفقیت های بزرگ نیاز به مدیران با تجربه و قدرتمند دارد.

عربشاهی روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا در خصوص برگزاری هفته بیست و یكم لیگ برتر فوتبال، گفت: پرسپولیس از ابتدای لیگ كار خود را به صورت خاصی شروع و از ابتدا هم می شد قهرمانی این تیم را پیش بینی كرد. به اعتقاد من پرسپولیس متفاوت ترین تیم لیگ بود و سبك بازی این تیم انصافا فراتر از فوتبال ایران است.
وی ادامه داد: برانكو امسال بسیار هوشمندانه عمل كرد و در ابتدای فصل به بهترین شكل ضعف های پرسپولیس را پوشش داد. پرسپولیس امسال نیمكت بسیار خوبی دارد و این مساله باعث شد دست برانكو برای بازی دادن به بازیكنان بازتر باشد.
بازیكن اسبق تیم ملی فوتبال ایران، گفت: تیم پارس جنوبی شاید امسال شگفتی ساز لیگ، اما قابل پیش بینی بود این تیم در نیم فصل دوم با افت رو به رو شود.
وی تصریح كرد: در كنار پرسپولیس امسال ذوب آهن با «امیر قلعه نویی» و فولاد خوزستان بسیار فوق العاده كار كردند و به اعتقاد من فولاد خوزستان موفقیت های خود را مدیون تیم های پایه قوی خود است.
عربشاهی اظهار كرد: در كنار تیم هایی كه نام بردم پیكان و پدیده نیز از نظر فنی عملكرد بسیار خوبی داشته اند و آنها با توجه به شرایط مالی و بازیكنانی كه در اختیار داشتند، عملكردشان بسیار مثبت است.
كاپیتان اسبق تیم فوتبال پرسپولیس، گفت: غیر قابل پیش بینی ترین تیم لیگ سپاهان بود كه عملكرد فنی بسیار ضعیفی داشت و امیدوارم هر چه سریعتر شرایط این تیم بهتر شود.

*** استقلال با شفر متفاوت شده است
وی در خصوص شرایط تیم استقلال، اظهار كرد: استقلال را می توانم پر نوسان ترین تیم لیگ نام گذاری كنم، اما باید پذیرفت از زمان حضور شفر این تیم جان تازه ای گرفته و از نظر فنی نیز رشد بسیار زیادی كرده است.
عربشاهی خاطرنشان كرد: مطمئن باشید اگر استقلال كمی در زدن ضربات آخر دقت كرده بود امروز این تیم در جایگاه دوم قرار گرفته بود.

*** مسئولان فدراسیون فوتبال خیانت می كنند
پیشكسوت فوتبال ایران با انتقاد از عملكرد مدیران فدراسیون فوتبال، گفت: آقایان در فدراسیون فوتبال به تیم ملی ایران و فوتبال ایران خیانت می كنند زیرا توان دفاع از حق این رشته را در مجامع بین المللی ندارند. متاسفم قطر با قدرتی كه دارد حق خود را در میزبانی از كشورهای عربستان و امارات می گیرد، اما ما هیچ كاری نتوانستیم كنیم و فقط مدعی هستیم كه در كنفدراسیون فوتبال آسیا یك كرسی همیشه خندان داریم.
وی تاكید كرد: فوتبال ایران در راس خود نیاز به آدم های بزرگ دارد اما امروز آدم های كوچك فوتبال ما را اداره می كنند. كسانی كه امروز در راس فوتبال ایران قرار گرفته اند، با شیوه مدیریت خود به این رشته خیانت می كنند.

*** طارمی با جدایی از پرسپولیس بزرگترین اشتباه خود را كرد
عربشاهی در خصوص جدایی «مهدی طارمی» از پرسپولیس، گفت: در ابتدا باید در خصوص صحبت های طاهری صحبت كنم و متاسفم او یكسری عدد و رقم را در تلویزیون به هواداران نشان می دهد آنهم در حالی كه حتی حاضر نشد بگوید این پول ها در كجا خرج شده است.
وی افزود: در خصوص طارمی باید بگویم كه او به شدت آدم ساده ای است و با تصمیمی كه برای جدایی از پرسپولیس گرفت بزرگترین اشتباه مرتكب شد. مطمئن باشید با توجه به استعدادی كه طارمی دارد اگر او تا پایان جام جهانی در پرسپولیس می ماند، پس از این مسابقه به یك تیم خوب دنیا منتقل می شد.

*** فدراسیون فوتبال مقصر بی نظمی های كی روش است
وی در خصوص غیبت های زیادی «كارلوس كی روش»، گفت: فدراسیون فوتبال باید كی روش را مدیریت كند و در این اتفاق سرمربی تیم ملی اصلا مقصر نیست.
عربشاهی خاطرنشان كرد: مدیران فدراسیون فوتبال ما اگر مدیر بودند نمی گذاشتند كی روش هر وقت دلش می خواهد از ایران برود و او را به عنوان مدرس به شهرهای مختلف كشور می فرستادند.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با كانال ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی **9118**1368
خبرنگار: سید جواد بشیری** انتشار: خیراله شفیعی