۱۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۳۸
کد خبر: 82813386
T T
۰ نفر
مقام مسئول در بهزيستي: به  800 كانكس براي مددجويان زلزله زده كرمانشاه نياز داريم

تهران - ايرنا - رئيس دبيرخانه مشاركت‌هاي مردمي سازمان بهزيستي كشور با اشاره به توزيع بيش از يكهزار كانكس بين مددجويان اين سازمان گفت: 760 كانكس اقامتي و 40 كانكس براي سرويس بهداشتي و حمام با توجه به برودت هوا و مسائل بهداشتي براي مددجويان زلزله زده كرمانشاه نياز داريم .

فرهاد اقطار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا ابراز اميدواري كرد كه خيران، بهزيستي را براي تامين اين شمار كانكس كمك كنند.
وي افزود: حدود دو هزار كانكس براي اسكان زلزله زدگان مددجوي اين سازمان كه خانه آنان تخريب شده است يا نياز به تعميرات دارد، نياز بود كه با توزيع 503 كانكس از سوي بهزيستي و تعدادي كانكس از سوي ارگان هاي ديگر اكنون به 800 كانكس نياز است.
وي اضافه كرد: 219 خانه مددجويان بهزيستي در زلزله كرمانشاه در مناطق شهري و 761 خانه در مناطق روستايي تخريب شده است . 405 خانه در مناطق شهري و 422 خانه اين مددجويان در مناطق روستايي نياز به تعميرات و بازسازي دارد بنابراين در مجموع حدود يكهزار كانكس براي كساني كه خانه شان تخريب شده است و 827 كانكس براي كساني كه خانه شان نياز به تعميرات دارد، نياز بود كه تعدادي از آنها تامين شد اما هنوز نيازهاي ما براي تامين كانكس پابرجاست.
وي خاطرنشان كرد: كانكس ها در دو نوع 12 متري (فقط اقامتي) و 16 متري (داراي سرويس بهداشتي و حمام) موجود است كه قيمت آنها از سه و نيم تا پنج ميليون تومان متغير است و مددجوياني مانند مبتلايان به ضايعات نخاعي يا قطع عضو و نيز زنان سرپرست خانوار و داراي نوزاد و فرزند كوچك نيازمند كانكس هاي مجهز به حمام و سرويس بهداشتي هستند.
رئيس دبيرخانه مشاركت‌هاي مردمي سازمان بهزيستي كشور گفت: در حال حاضر تمام مددجويان بهزيستي اعم از مددجويان قبل از زلزله و مددجوياني كه بعد از زلزله به خانواده بهزيستي پيوستند، خدمات و مستمري هاي مربوطه را دريافت مي كنند اما بيشترين مشكل مربوط به ساماندهي است.
وي اظهار كرد: خدمات بهزيستي مانند توزيع آب معدني در برخي موارد حتي به كساني كه مددجو نبودند نيز تعميم يافت و اين فرآيند ادامه پيدا خواهد كرد هرچند كه در شرح وظايف بهزيستي نيست.
رئيس دبيرخانه مشاركت‌هاي مردمي سازمان بهزيستي كشور تاكيد كرد: لازم است كه كانكس هاي توزيع شده در مناطق زلزله زده ، شماره گذاري و ثبت شوند .
اقطار با اشاره به توزيع 25 كانكس دستشويي و حمام در مناطق زلزله زده گفت: نصب كانكس هاي دستشويي و حمام كار راحتي نيست و شرايط خاص مي خواهد چراكه اين كانكس ها نياز به چاه و سه چشمه دارند درغيراينصورت ، آلودگي ايجاد مي كنند و از سوي ديگر اگر بخواهيم براي هر كانكس ، دستشويي ايجاد كنيم ، هزينه هاي سنگيني دارد .
وي تصريح كرد: سريعا بايد نسبت به اسكان ثابت زلزله زدگان با توجه به برودت هوا اقدام كرد ؛ خيران تمام تلاش خود را براي رفاه حال زلزله زدگان بكار گرفته اند اما شرايط مناطق زلزله زده، شرايط خاصي است و مسائلي مانند سرما و نبود بهداشت مي تواند عمق فاجعه را بزرگ تر كند . تامين كانكس و وسايل گرمايشي ، حداقل امكاناتي است كه مي توان براي زلزله زدگان فراهم آورد. بيشترين مشكلات ما در منطقه سرپل ذهاب است.
به گزارش ايرنا، زلزله اي به بزرگي 7.3 ريشتر شامگاه يكشنبه 21 آبان ماه سال جاري استان كرمانشاه را لرزاند. شدت اين زمين لرزه به حدي بود كه در اغلب استان هاي كشور احساس شد.
محل وقوع اين زمين لرزه حوالي «ازگله» اعلام شد كه در ساعت 21 و 48 دقيقه و در عمق 11 كيلومتري زمين روي داد.
براساس آخرين اطلاعات اعلام شده، در اين زمين لرزه بيش از 600 نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند و تعداد مجروحان اين حادثه دردناك بيش از 12 هزار نفر بود.
اجتمام**9185**1776
مصاحبه كننده: سادات حسيني خواه ** انتشار: ليلا خطيب زاده
۰ نفر