به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، اين شركت امروز با صدور بيانيه مطبوعاتي اعلام كرد كه در سال 2017 تعداد 10.6 ميليون دستگاه را توسط شركت هاي زيرمجموعه خود توليد و به فروش رسانده كه با افزايش 6.5 درصدي نسبت به سال قبل از آن به بيش از 10 ميليون و 600 هزار دستگاه رسيده است.
همچنين اعلام شده كه اين افزايش فروش (نسبت به سال 2016) به دنبال افزايش تقاضاي روزافزون براي خودروهاي شاسي بلند، سبك تجاري و همچنين خودروهاي تمام برقي با آلايندگي صفر بوده است.
برپايه اين گزارش، در سال 2017 شركت هاي زيرمجموعه اتحاد «رنو - نيسان- ميتسوبيشي موتورز»، برندهاي رنو، نيسان، ميتسوبيشي موتورز، داچيا، رنو سامسونگ موتورز، آلپاين (Alpine)، لادا (Lada)، اينفينيتي (Infiniti)، ونوشا (Venucia) و داتسون (Datsun) را در 200 كشور عرضه كرده اند.
در سال گذشته ميلادي فروش گروه خودروسازي رنو با رشد 8.5 درصدي، به بيش از سه ميليون و 700 هزار دستگاه رسيد كه ركورد جديدي براي رنو به شمار مي رود.
* جايگاه خوب ايران در 10 بازار برتر
گزارش همچنين يادآور شده است كه ايران نيز با فروش 162 هزار و 79 دستگاه خودرو جايگاه هشتم از 10 بازار برتر گروه خودروسازي رنو را كسب كرده است.
اتحاد رنو- نيسان- ميتسوبيشي در برنامه استراتژيك خود براي سال 2022 پيش بيني كرده است كه هم افزايي ساليانه اين سه گروه خودروسازي به بيش از 10 ميليارد يورو خواهد رسيد.
علاوه بر اين، 12خودرو برقي آلايندگي صفر و 40 خودرو با فناوري خودران زير پرچم اين اتحاد روانه بازار خواهد شد.
اتحاد «رنو- نيسان- ميتسوبيشي» به عنوان بزرگترين اتحاد خودروسازي جهان؛ طولاني ترين و سازنده ترين مشاركت بين فرهنگي در صنعت خودرو را رقم زده است.اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: @IRNAeco
اقتصام* 3065*
تنظيم: محمد ملك دار** انتشاردهنده: فرهاد راستي
تهران- ايرنا- فروش 10.6 ميليون خودروي سواري و سبك توسط اتحاد سه گروه خودروسازي «رنو، نيسان و ميتسوبيشي موتورز» در سال 2017، اين شركت را به خودروساز برتر جهان تبديل كرد.