۱۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۳۹
کد خبر: 82817033
T T
۰ نفر

نقض آتش بس هند و پاكستان در كشمير

۱۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۳۹
کد خبر: 82817033
نقض آتش بس هند و پاكستان در كشمير

دهلي نو - ايرنا - ارتش هند ادعا كرد نيروهاي پاكستان با تيراندازي بدون دليل به سوي مواضع اين كشور در خط واقعي كنترل در منطقه اي در ايالت جامو و كشمير توافق آتش بس را نقض كردند.

به گزارش روز جمعه ايرنا به نقل از روزنامه 'ايندين اكسپرس'، يك مقام ارتش هند گفت: تيراندازي نيروهاي پاكستاني از روز چهارشنبه آغاز شده و تا يك روز ادامه داشت.
وي افزود: ارتش پاكستان با استفاده از خمپاره مواضع مرزي هند و همچنين مناطق غير نظامي را مورد هدف قرار داد. نيروهاي هندي نيز در واكنش متقابل به سوي نيروهاي پاكستاني شليك كردند.
اين نقض آتش بس درحالي رخ مي دهد كه به گفته ارتش هند روز سه شنبه نيز پاكستان در همين مناطق آتش بس ميان دو كشور را نقض كرده است.
پليس ايالت جامو و كشمير هفته گذشته اعلام كرد 11 نفر هندي به دليل نقض آتش بس از سوي پاكستان در طول چهار روز كشته شده اند.
از سوي ديگر پاكستان نيز هند را به نقض آتش بس متهم كرده است. درهفته گذشته، اسلام آباد سفير هند را پنج بار در اعتراض به نقض آتش بس از سوي نيروهاي هندي به وزارت خارجه اين كشور احضار كرد.
در هفته هاي اخير، نيروهاي دو كشور تقريبا به صورت روزانه مواضع يكديگر را در خط واقعي كنترل در كشمير هدف قرار داده اند.
هند و پاكستان در سال 2003 ميلادي توافق آتش بس در مرزهاي جامو وكشمير را امضا كردند.
خط كنترل به مرز بين المللي هند و پاكستان در ايالت جامو وكشمير گفته مي شود.
هند و پاكستان همواره يكديگر را به نقض آتش بس در خط كنترل متهم مي كنند.
بخشي از كشمير درخاك هند و بخشي ديگر درخاك پاكستان قراردارد. هر دو كشور ادعاي مالكيت بر تمام كشمير را دارند و همين موضوع يكي ازعلل اصلي مناقشه ديرينه ميان دهلي نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاكستان از هند در سال 1947ميلادي تاكنون است.
آساق**267**وحيده دينداري