۱۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۳۴
کد خبر: 82817124
T T
۰ نفر
انقلاب اسلامي بساط ظلم و استبداد طاغوت را درهم پيچيد

كرمانشاه- ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمانشاه گفت: پيروزي انقلاب اسلامي يكي از بزرگترين رويدادهاي تاريخ اين سرزمين بود كه بساط ظلم و جور طاغوت و استبداد رژيم ستمشاهي را درهم پيچيد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، آيت الله مصطفي علما در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته كرمانشاه با تبريك فرا رسيدن سي و نهمين سالروز پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، اظهار كرد: سال ها مبارزه مردم عليه نظام استبدادي سرانجام در بهمن 57 نتيجه داد و حكومت اسلامي جايگزين رژيمي مستبد و خودكامه شد.
وي ادامه داد: انقلاب اسلامي كه حدود 40 سال از عمر با بركت آن مي گذرد عزت، اقتدار و استقلال را براي ملت ايران به همراه داشت، عزت و اقتداري كه امروز زبانزد خاص و عام است و اثرات آن نيز در منطقه مشاهده مي شود.
آيت الله علما ادامه داد: به بركت انقلاب اسلامي بود كه توانستيم روي پاي خود بايستيم و در بسياري از دانش ها و علوم، پيشرفت هاي قابل ملاحظه اي داشته باشيم.
امام جمعه كرمانشاه همچنين به 19 بهمن روز نيروي هوايي و سالروز اعلام همبستگي همافران ارتش با انقلاب و امام راحل (ره) اشاره و از آن به عنوان يك رويداد تاريخي و كم نظير ياد كرد.
وي افزود: در حالي كه هنوز مشخص نبود در آينده چه پيش مي آيد همافران ارتش با همان لباس مخصوص خود به حضور امام راحل (ره) مشرف و با ايشان عهد و پيمان بستند كه به انقلاب وفادار باشند.
آيت الله علما گفت: داشتن بصيرت در مواقع حساس بسيار مهم است و راه درست را به افراد نشان مي دهد، همان بصيرتي كه حدود يك ماه قبل باعث شد مردم بازهم در حمايت از نظام و انقلاب اسلامي در برابر اغتشاشات ايجاد شده دست به راهپيمايي بزنند.
خطيب جمعه كرمانشاه در بخش ديگري از خطبه هاي نماز به سخنان رهبر معظم انقلاب در درس خارج فقه ايشان اشاره و اظهار كرد: معظم له در خصوص حوادث اخير افغانستان طي يك ماه اخير كه منجر به كشته شدن حدود 200 نفر و زخمي شدن بيش از 300 نفر از مردم بي گناه شد مطالبي بيان و مقصر اين اتفاقات را آمريكا معرفي كردند.
وي افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند كه آمريكا با انتقال داعش به افغانستان هدف مهمي دنبال مي كند و آن هم توجيه حضور خود در منطقه و كشورهاي مختلف است.
آيت الله علما، يادآور شد: مقام معظم رهبري هدف ديگر ناامني هاي ايجاد شده در منطقه توسط آمريكا را ايجاد حاشيه امن براي رژيم صهيونيستي و فراموش كردن قضيه فلسطين عنوان و نسبت به آن هشدار دادند.
وي در پايان به 14 بهمن روز فناوري فضايي نيز اشاره و اظهار كرد: در طول دوران پيروزي انقلاب پيشرفت هاي بسياري حاصل شد كه يكي از ان ها در همين صنعت فناوري فضايي بود تا اين جمله 'ما مي توانيم' به خوبي معنا شود.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعيلي ** انتشاردهنده:علي مولوي
۰ نفر