۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۵۵
کد خبر: 82817765
T T
۰ نفر

پیكر مرحوم رضا مقدسی تشییع شد

۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۵۵
کد خبر: 82817765
پیكر مرحوم رضا مقدسی تشییع شد

تهران - ایرنا - پیكر رضا مقدسی فعال رسانه ای روز شنبه از مقابل منزل این مرحوم تشییع و برای خاكسپاری به قطعه نام آوران بهشت زهرا(س) منتقل شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در این مراسم، حسین انتظامی قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد سلطانی فر معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران كل اخبار داخلی و خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا معزی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت، امیر خوراكیان عضو شورای عالی فضای مجازی، مسعود بصیری رییس سازمان بسیج رسانه و جمعی از اساتید و پیشكسوتان رسانه حضور داشتند.
پیكر مرحوم مقدسی سپس به قطعه نام آوران بهشت زهرا(س) انتقال یافت و به خاك سپرده شد.
غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت، حسین انتظامی قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا (س)، محمدجواد كریمی قدوسی نماینده مجلس شورای اسلامی، علیرضا معزی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت، محمد مهاجری روزنامه‌نگار، علیرضا ملكیان معاون اسبق امور مطبوعاتی وزارت ارشاد، مجید رضائیان مدرس دانشگاه در رشته روزنامه‌نگاری و روزنامه‌نگار و سید محمود رضوی تهیه‌كننده سینما و فعال فرهنگی در مراسم خاكسپاری پیكر مرحوم مقدسی حضور داشتند.
قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، زنده یاد رضا مقدسی را روزنامه نگار و مدیری فعال و تلاشگر عنوان كرد كه همیشه بر فعالیت حرفه ای خود پایبند بود.
حسین انتظامی در ادامه مهمترین ویژگی مرحوم مقدسی را دارا بودن اخلاق رسانه ای و حرفه ای عنوان كرد و گفت: وی علاوه بر فعالیت رسانه ای دستی به قلم هم در تولید اثر به ویژه در حوزه رسانه داشت.
معاون سابق مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حضور وی در ایام برگزاری بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها اشاره كرد و گفت: همزمان با این رویداد بزرگ رسانه ای كشور، كتاب «خبرگزاری‌های ایران به ضمیمه تحلیل راهبردی سایت‌های خبری» به قلم زنده رضا مقدسی و فرشاد مهدی‌پور رونمایی ‌شد.
رئیس سازمان بسیج رسانه نیز اندر وصف زنده یاد مقدسی گفت: در طول زندگی و دوران فعالیت رسانه ای خود همواره منشاء خدمات فراوانی به انقلاب و نظام بود.
مسعود بصیری به ایرنا افزود: مرحوم مقدسی خبرنگار و روزنامه نگاریپ حرفه ای ،دلسوز، متعهد، با اخلاق و با گذشت بود.
وی در گذشت زنده یاد رضا مقدسی را ضایعه ای بزرگ دانست و اظهار داشت: آن مرحوم به عنوان یك چهره ارزشی و ولایتمدار همواره شناخته می شد.
رئیس سازمان بسیج رسانه با اشاره به فعالیت اخیر مرحوم مقدسی در روزنامه های سراسری قدس، سردبیری و معاونت مدیر مسئول این روزنامه در تهران، فعالیت در بخش های مختلف تحریریه صدا‌وسیما، دبیری سرویس های جامعه و سیاسی روزنامه جام‌جم، قائم‌مقامی مدیرمسئول همشهری، مدیرمسئولی روزنامه خبر، مدیرعامل شركت ارتباطات روزنامه ایران، مدیرمسئولی روزنامه بین‌المللی تهران تایمز و مدیرعاملی خبرگزاری مهر، وی را از جمله افراد خلاق و در عین حال با اخلاق در عرصه رسانه و مطبوعات عنوان كرد.
مدرس دانشگاه نیز مرحوم رضا مقدسی را روزنامه‌نگاری متعهد و با تجربه و فعال كشور توصیف كرد و گفت: وی در تمامی طول عمر فعالیت كاری و حرفه ای خود بر رعایت اخلاق حرفه ای تاكید داشت.
پدرام پاك آیین گفت: زنده یاد مقدسی عاشق حرفه و شغل خود بود و برای این منظور با پشتكار و علاقه برای رسیدن به هدفش فعالیت می كرد.
مدیركل اسبق مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال گفت: بدون شك ضایعه درگذشت وی خلا بزرگی برای جامعه رسانه ، دوستان و همكاران او به شمار می آید.
رضا مقدسی روز گذشته(جمعه) پس از تحمل یك دوره طولانی بیماری در 50 سالگی دار فانی را وداع گفت.
وی در سال 1346 در مشهد متولد شد و فعالیت رسانه ای خود را از نشریات دانش آموزی آغاز كرد.
مرحوم مقدسی فعالیت حرفه ای خود را از 20 سالگی و همكاری با روزنامه قدس آغاز كرد و بعدها در بخش‌های مختلف تحریریه‌ صدا وسیما، دبیری سرویس‌های جامعه و سیاسی روزنامه جام‌جم، قائم مقامی موسسه همشهری، مدیرمسئولی روزنامه خبر، مدیرعاملی خبرگزاری مهر و مدیرمسئولی روزنامه بین‌المللی تهران تایمز فعالیت كرد.
وی همچنین مدتی مدیر روابط عمومی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی بود و دو دوره نیز در هیات مدیره انجمن روزنامه نگاران مسلمان عضویت داشت.
مراسم نكوداشت مرحوم مقدسی روز دوشنبه ۱۶ بهمن ماه در مسجد نور از ساعت 18:30 تا 20 برگزار می شود.
فراهنگ ** 1355 ** 1823 خبر و عكس: علی اكبر قزوینیان * انتشار: امید غیاثوند
۰ نفر