۱۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۲۳
کد خبر: 82819212
T T
۰ نفر
فاز نخست مركز فرهنگي دفاع مقدس در استان فارس افتتاح شد

شيراز-ايرنا- حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني رئيس جمهوري صبح امروز(يكشنبه) به صورت ويديو كنفرانس فاز نخست مركز فرهنگي(موزه) دفاع مقدس استان فارس را افتتاح كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، رئيس جمهوري با حضور در موزه دفاع مقدس مركز، 10 مركز فرهنگي را در استان هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، اصفهان، خوزستان، سمنان، سيستان و بلوچستان، فارس، كرمانشاه، مازندران و يزد افتتاح كرد.
مركز فرهنگي (موزه) دفاع مقدس استان فارس در ميدان غدير شيراز قرار دارد كه در فاز نخست آن 16 هزار و 200 مترمربع ساخته شده است.
اسماعيل تباداراستاندار فارس درآيين افتتاح و بهره برداري اين مركز فرهنگي با گراميداشت دهه مبارك فجر گفت:مردم ولايتمدار استان فارس در شكل گيري انقلاب اسلامي بسيار نقش آفرين بوده به گونه اي كه در زمان انقلاب از 11 شهر كشور كه درآن حكومت نظامي اعلام شد سه شهر جهرم ، كازرون و شيراز متعلق به اين استان بوده اند.
وي تقديم ١٥ هزار شهيد گلگون كفن، ٤٠ هزار و ١٣٣ جانباز و آزاده در جريان انقلاب و دفاع مقدس را گواه محكمي برشمرد كه مردم فارس با تقديم آنها ثابت كردند كه همواره در راه انقلاب و حفظ صيانت از آن استوار بوده و هستند و در خط ولايت و حمايت از دولت از هيچ كوششي دريغ نخواهند كرد.
استاندار فارس ضمن گراميداشت ياد و خاطره عالمان وارسته اي همچون شهيد آيت الله دستغيب ، آيت الله محلاتي و مرحوم آيت الله حائري شيرازي كه در جريان انقلاب شكنجه هاي فراواني را تحمل كردند اما دست از انقلاب و امام برنداشتند و تا پاي جان از ارزش هاي والاي اين انقلاب دفاع كردند،افزود: پروژه مركز فرهنگي و هنري دفاع مقدس استان فارس به منظور تكريم و پاسداشت فرهنگ ايثار و شهادت و انتقال آن به نسلهاي حاضر و آينده با مساحتي بالغ بر ١٦ هزار و ٢٠٠ متر مربع از سالهاي گذشته در دستور كار قرار گرفت.
تبادار گفت: اين مجموعه هم اينك از پيشرفت فيزيكي 60 درصدي برخوردار است و تاكنون 14 ميليارد تومان اعتبار در فاز اول اين پروژه هزينه شده و براي تكميل آن نيازمند اعتباري بالغ بر 70 ميليارد تومان است.
وي بيان كرد: در صورت تامين اعتبار لازم، اين پروژه بزرگ فرهنگي تكميل و به بهره برداري نهايي خواهد رسيد.
سرهنگ پاسدار حميدرضا گرامي مديركل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان فارس پيشتر گفته بود: فاز نخست اين مركز شامل محوطه ‌سازي، يادمان شهيد دوران، آمفي‌ تئاتر روباز، ساختمان گالري موزه‌ دفاع مقدس و ساختمان نمايشگاه فصلي است.
وي افزود: فاز دوم مركز فرهنگي دفاع مقدس استان فارس شامل موزه ‌آرايي و ساير اقدامات خواهد بود كه اميدواريم با همراهي تمام مسئولان و دستگاه ‌هاي مختلف در آينده‌ نزديك آماده بهره‌ برداري شود.
خبرنگاران: سجاد خسروانيان ** سارنگ عبداللهي ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالك زاده
9254 / 6122 / 1876
۰ نفر