۱۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۳۳
کد خبر: 82819826
T T
۰ نفر
زيرساخت هاي كرمان براي صدور بارنامه الكترونيكي فراهم شد

كرمان - ايرنا - مديركل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان كرمان با بيان اينكه زيرساخت هاي لازم براي اجراي طرح صدور بارنامه الكترونيكي در بخش حمل ونقل عمومي جاده اي اين استان فراهم شده است افزود: از سال 97، صدور بارنامه كاغذي در اين استان متوقف مي شود.

خداداد مقبلي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با تاكيد بر اينكه از اواسط سال آينده صدور بارنامه الكترونيكي در جاده هاي استان كرمان اجرايي مي شود گفت: با حذف بارنامه هاي كاغذي بارنامه ‌ها به صورت الكترونيكي صادر مي شود.
وي اظهار كرد: با بررسي و برنامه ريزي هاي انجام شده در سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي كشور، زمينه كنترل و نظارت بر فعاليت ناوگان حمل و نقل جاده‌اي كالا و زيرساخت هاي موردنياز آن در اجراي طرح فراهم شده است.
مديركل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان كرمان گفت: با راه اندازي طرح صدور بارنامه الكترونيكي و حذف بارنامه هاي كاغذي، براي هر ناوگان حامل كالا يك كد رهگيري صادر مي شود و از سوي سازمان راهداري و حمل ‌و نقل جاده اي و ساير دستگاه هاي نظارتي از جمله پليس راه قابل كنترل و رديابي است.
وي همچنين به مزاياي اجراي اين سيستم اشاره كرد و افزود: تسهيل در فرآيند صدور بارنامه، حذف تردد‌هاي غيرضروري و طي مسافت‌هاي طولاني جهت اخذ بارنامه، كاهش مصرف سوخت، تسهيل در صدور بارنامه الكترونيكي از جمله ويژگي ها و مزاياي مهم اجراي اين طرح به شمار مي رود.
مقبلي افزود: براساس هماهنگي انجام شده سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي با دستگاههاي مرتبط، اين طرح بصورت آزمايشي در برخي استانها اجرايي مي شود و پس از ارزيابي صحت و درستي اجراي طرح، از اواسط سال 97 در سراسر كشور، از جمله استان كرمان اجرا خواهد شد.
مقبلي گفت : صدور بارنامه الكترونيكي تغيير و تحول بزرگي در حوزه حمل و نقل جاده اي كالا محسوب مي شود و انتظار مي رود با همكاري ساير دستگاه ها ازجمله پليس راه اين طرح مهم به بهترين نحو و با بروز كمترين مشكل در كشور اجرايي شود.
9 هزار و 175 كيلومتر طول راههاي آسفالته، اصلي و فرعي استان كرمان است و 927 كيلومتر و 22 گردنه برفگير در جاده هاي اين استان وجود دارد.
استان پهناور كرمان داراي 2 هزار كيلومتر راه اصلي است و اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان متولي راههاي اين استان بوده و وظيفه ايمن سازي، احداث، تعمير، نگهداري و بازسازي جاده ها، پل ها و ابنيه ارتباطي را بر عهده دارد.
خبرنگار: حامد سالاري ** انتشار : بهنام احمدي
7420/ 5054