۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۰:۵۳
کد خبر: 82821478
T T
۰ نفر
كارگردان فیلم «خجالت نكش»: برای شوخی با رئیس جمهورها مشكلی نداشتیم

تهران - ایرنا - كارگردان فیلم سینمایی «خجالت نكش»، گفت: برای شوخی با دولتمردان(دو رییس جمهور كشور) در فیلم، مصلحت اندیشی نكردیم و مشكلی هم نداشتیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، رضا مقصودی شامگاه دوشنبه در نشست خبری فیلم كمدی «خجالت نكش» كه در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد، گفت: ما تابع قوانین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فیلم ساختیم و مجوز گرفتیم.
وی افزود: از سال ها پیش طرح این فیلمنامه را داشتم و مدت ها طول كشید تا شرایطی فراهم شود و بتوانم با عوامل دلخواهم فیلم را بسازم.
این كارگردان تاكید كرد: داشتن لهجه كه به زعم من به فیلم كمك كرد امری ضروری بود چون فیلم ما یك فیلم روستایی بود.
مقصودی ادامه داد: این امكان هست كه در صورت استقبال تماشاگران، نسخه دوم این فیلم را هم بسازم.
این نویسنده سینما، اضافه كرد: بعد از 20 سال نویسندگی فیلم ، تصمیم گرفتم در سینما كارگردانی كنم و تجربه كارگردانی من در تلویزیون به كمكم آمد.
وی گفت: ساخت فیلم كمدی، ضرباهنگ سریع می خواهد تا مخاطب را خسته نكرده و تا آخر فیلم با خود همراه كند.
در ادامه این نشست، امیر پروین حسینی تهیه كننده این فیلم نیز گفت: بخش خصوصی در صنعت سینما كه من هم جزء آن هستم نیازمند حمایت اهل رسانه است.
وی افزود: به نظر من حساسیت لازم برای شوخی های كلامی در این فیلم رعایت شده تا خانواده ها بتوانند بیننده آن باشند.
این تهیه كننده ادامه داد: بعد از موفقیت «من سالوادر نیستم» انبوهی از سرمایه گذاران ناآگاهانه وارد سینما شدند كه فكر می كنند همه سود حاصل از فروش متعلق به تهیه كننده است در حالیكه اینطور نیست و بعلاوه باید برای تهیه كنندگی اول عاشق بود.
پروین حسینی گفت: من در كارهایم دستمزد نجومی به بازیگرها نمی دهم بلكه انضباط مالی و درستی در تعهد پرداخت باعث می شود تا آنها قانع یا راغب شوند تا با من كار كنند.
این تهیه كننده سینما یادآور شد: من فیلمی مثل «آینه بغل» را برای گیشه می سازم ولی فیلم هایی مثل«زاپاس» و «خجالت نكش» را برای دلم می سازم و تجربه می كنم.
لیندا كیانی بازیگر این فیلم نیز در این نشست گفت: برای ایفای درست نقشم كه یك دختر افغانی بود كارگردان برای من یك معلم زن كابلی گرفت.
وی افزود: وقت زیادی با معلمم صرف كردم تا همه دیالوگ ها را به لهجه درست كابلی بگویم.
سام درخشانی دیگر بازیگر فیلم نیز گفت: كار در این پروژه افتخاری برای من بود.
وی تاكید كرد: من با متن های مقصودی از سال ها پیش آشنا بودم و برایم حضور در این پروژه موفق، بیش از اندازه نقشم برایم مهم بود.
الناز حبیبی نیز گفت: برای من نقش مهم نیست بیشتر اعتبار دفتر و كارگردان مهم است.
وی افزود: با این تهیه كننده قبلا هم كار كرده بودم برای همین دوست داشتم در این پروژه هم همكاری كنم.
شبنم مقدمی بازیگر نقش اول زن فیلم هم تاكید كرد: به مخاطرات بازی در نقش زنی بالاتر از سن خودم آگاه بودم ولی دوست داشتم ببینم از پس این كار برمی آیم یا نه.
وی افزود: از اینكه در این بوته آزمایش موفق بودم، راضی هستم.
احمد مهرانفر بازیگر نقش اول مرد فیلم هم گفت: چهره پرداز این فیلم محسن دارسنج باید سال قبل برای فیلم ماجرای نیمروز، سیمرغ می گرفت.
وی تاكید كرد: اگر تماشاگر از ابتدای فیلم با شخصیت من ارتباط خوب برقرار می كند، به خاطر گریم موفق است.
مهرانفر گفت: شبنم مقدمی برای من هم بازی فوق العاده ای بود و تنها موضوع و افسوسم آنجاست كه وقتی فیلم را در سینما دیدم دوست داشتم سام درخشانی نقش بیشتری در آن بازی می كرد.
افرا جورابلو نویسنده فیلم هم یادآورشد: موقع نوشتن فیلمنامه به داشتن لهجه بازیگرها فكر نكردم و این تصمیمی بود كه بعد از پایان نگارش اتخاذ شد.
خجالت نكش فیلمی به كارگردانی رضا مقصودی، نویسندگی رضا مقصودی و افرا جورابلو و تهیه‌كنندگی سید امیر پروین حسینی محصول سال 1396 است.
این فیلم داستان زندگی زن و شوهری را روایت می‌كند كه با داشتن عروس، داماد و نوه، در سن میانسالی بچه‌دار می‌شوند. این اتفاق آن هم در روستایی كوچك كه هیچ چیز از دید اهالی پنهان نمی‌ماند.
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به دبیری ابراهیم داروغه زاده از دوازدهم تا بیست و دوم بهمن در پردیس ملت برگزار می شود.
شبد**3079*9122* گزارش: علی اسدی*انتشار دهنده: مهدی نعمتی