۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۲۰
کد خبر: 82822600
T T
۰ نفر

فعاليت 27 سمن در حوزه ورزش و جوانان خراسان رضوي

۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۲۰
کد خبر: 82822600
فعاليت 27 سمن در حوزه ورزش و جوانان خراسان رضوي

مشهد- ايرنا- مديركل ورزش و جوانان خراسان رضوي گفت: 27 سازمان مردم نهاد در حوزه ورزش و جوانان در سطح اين استان فعاليت دارند. با رشد سازمان مردم نهاد در اين حوزه اتفاقات خوبي رخ خواهد داد لذا راه اندازي 271 سمن ديگر نيز در دست اقدام است.

كوروش صبوريان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در خليل آباد افزود: با ثبت 271 سمن ديگر در خراسان رضوي اين استان در سطح كشور رتبه نخست ايجاد سازمانهاي مردم نهاد را در حوزه ورزش و جوانان كسب مي كند.
وي به تشكيل و راه اندازي خانه هاي جوان نيز اشاره و بيان كرد: با توجه به اعتبارات امسال پنج خانه جوان در شهرهاي مشهد، تربت حيدريه، نيشابور و قوچان راه اندازي مي شود. اين اقدام سال آتي در ديگر شهرستانها نيز صورت مي گيرد ولي ابتدا بايد زمين آن توسط اداره مسكن و شهرسازي تحويل اداره ورزش و جوانان شود تا بتوان پروژه را اجرا كرد.
مديركل ورزش و جوانان خراسان رضوي ادامه داد: خانه هاي جوان تنهخا مراكزي براي تعاملات، تبادل نظر، همفكري و وحدت رويه در مسائل كاري نيستند بلكه دولت با راه اندازي خانه هاي جوان اميدي به اين مي دهد لذا مركزي براي جمع شدن جوانان و تبادل نظر آنها ساخته مي شود.
وي همچنين به رشد چهار برابري اعتبارات حوزه ورزش و جوانان در دولت تدبير و اميد اشاره و بيان كرد: اين امر نشانگر توجه دولت به اين حوزه است و اگر تا پايان فعاليت دولت دوازدهم به همين منوال حركت كنيم اميدوار به حل مشكلات هستيم.
صبوريان در ادامه به بهره برداري طرحهاي ورزشي در دهه فجر امسال اشاره و بيان كرد: امروز چند پروژه ورزشي در شهرهاي انابد و بجستان افتتاح شد و چندين پروژه ديگر نيز آماده بهره برداري است ولي به دليل وصل نبودن انشعابات افتتاح نشدند.
وي افزود: 921 برنامه ورزشي در حوزه هاي مختلف و 251 برنامه در حوزه جوانان در بخشهاي فرهنگي و ورزشي همزمان با دهه فجر در سطح خراسان رضوي برگزار مي شود كه هدف آنها ايجاد احساس نشاط، اميد و تلاش است.
مديركل ورزش و جوانان خراسان رضوي همچنين گفت: 130 پروژه هاي نيمه تمام در سطح استان در حوزه ورزش و جوانان وجود دارد كه بودجه تكميل آنها از محل اخذ ماليات بر ارزش افزوده تامين مي شود. سهم استان از اين محل 370 ميليارد ريال است.
وي افزود: 50 ميليارد ريال از اين مبلغ در اختيار آموزش و پرورش قرار مي گيرد، 70 ميليارد ريال در حوزه جوانان هزينه مي شود و بقيه آن در حوزه ورزش براي تكميل پروژه ها مورد استفاده قرار مي گيرد.
خليل آباد در فاصله 242 كيلومتري جنوب غربي مشهد قرار دارد.
خبرنگار: ليلا قرايي **انتشار: حسين كريم زاده
7497/1858