۱۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۳۷
کد خبر: 82824779
T T
۰ نفر
كاهش 45 درصدي منابع تامين آب آشاميدني روستايي چهارمحال و بختياري

شهركرد- ايرنا - مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي چهارمحال و بختياري از كاهش 45 درصدي منابع تامين آب آشاميدني مناطق روستايي اين استان خبر داد.

تورج احمدپور روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: با تشديد پديده خشكسالي طي سال هاي اخير، آبرساني به مناطق روستايي استان با دشواري صورت مي گيرد، اما با تدابير لازم به همه مناطق آبرساني مي شود.
وي از ايجاد شبكه آبرساني به 90 روستا در دولت تدبير و اميد خبر داد و گفت: طي سه سال اخير افزون بر يكهزار و 30 ميليارد ريال اعتبار دولتي براي توسعه و تعمير شبكه آبرساني مناطق روستايي هزينه شده است.
وي ادامه داد: با بهره برداري از مجتمع هاي آبرساني در سال جاري، 10 روستا از آب لوله كشي سالم بهره مند شدند و 30 روستاي ديگر همچنان آبرساني سيار مي شود.
احمدپور تصريح كرد: ماهانه 480 مترمكعب آب از طريق 40 تانكر به چهار روستا در شهرستان اردل و 36 روستا در شهرستان لردگان انتقال مي يابد.
وي جمعيت بهره مند از شاخص هاي آب آشاميدني سالم در اين روستاها را بيش از 135 هزار نفر در قالب مجتمع ها و طرح هاي آبرساني اعلام كرد.
وي طول شبكه آب و فاضلاب روستايي استان را بيش از يكهزار و 200 كيلومتر ذكر كرد و گفت: تعهد تعويض شبكه آب مناطق روستايي در سال جاري 40 كيلومتر بود كه امسال تاكنون 100 كيلومتر تعويض شده است.
مديرعامل شركت آبفاي روستايي چهارمحال وبختياري توسعه و تعويض بخش عمده اي شبكه فرسوده آب روستايي با اولويت طي 3 سال گذشته را يادآور شد و تصريح كرد: تامين آب آشاميدني سالم براي ساكنان مناطق روستايي در دستور كار دولت تدبير و اميد قرار دارد.
به گزارش ايرنا، از 754 روستاي چهارمحال و بختياري، 463 روستاي بالاي 20 خانوار از خدمات آب و فاضلاب روستايي بهره مند هستند.
خبرنگار: مرتضي شاهوردي**انتشاردهنده:جهانبخش صفري
6199/6021