۲۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۳۸
کد خبر: 82829723
T T
۰ نفر
اجراي نسخه الكترونيك در مراكز طرف قرارداد با تامين اجتماعي گيلان

رشت - ايرنا - اجراي طرح سامانه نسخه الكترونيك و حذف نسخه در مراكز درماني طرف قرارداد با تامين اجتماعي استان گيلان در حال اجراست.

مدير درمان تامين اجتماعي گيلان در اين باره به خبرنگار ايرنا بيان داشت: استان گيلان از استان هاي پايلوت در اجراي طرح سامانه نسخه الكترونيك و حذف نسخه در مراكز درماني طرف قرارداد با تامين اجتماعي استان است كه تاكنون در يكصد مطب متقاضي اجراي اين طرح در حال اجرا است.
محمدحسين شهدي نژاد عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا خاطر نشان كرد: سامانه نسخه الكترونيك و حذف نسخه در مراكز طرف قرارداد تامين اجتماعي در راستاي مكانيزه كردن خدمات و حركت به سمت دولت الكترونيك در برنامه ششم توسعه اين سازمان در حال اجرا است.
وي اظهار داشت: تشكيل پرونده الكترونيك، حذف دفترچه و نسخه كاغذي، اصلاح مشكلات ناشي از ناخوانا بودن نسخه، امكان صدور دستور بستري يا ارجاع، صدور گواهي استعلاجي و يا صورتحساب بيمه هاي تكميلي، امكان پرداخت به روز به پزشكان، قابليت دريافت بخشي از نسخه از يك داروخانه و بقيه از داروخانه ديگر بدون تمديد يا تجويز نسخه مجدد، كاهش مراجعه بيمار و بيمه شده به بخش هاي بيمه اي و دولتي و ارتقاء سطح كيفي و كمي خدمات درماني از مزاياي اين طرح است.
شهدي نژاد با بيان اين كه در 9 ماه گذشته امسال، افزون بر هفت ميليون و 327 هزار نفر به مراكز درماني طرف قرارداد تامين اجتماعي استان گيلان مراجعه كردند، ادامه داد: از اين تعداد هفت ميليون و 256 هزار نفر از خدمات سرپايي طرف هاي قرارداد بهره بردند و بقيه در اين مراكز بستري شدند.
وي اظهار داشت: به منظور افزايش رضايتمندي بيمه شدگان بيش از 170 هزار مورد نسخه دارويي طرف هاي قرارداد و بيش از يك ميليون نفر از خدمات پاراكلينيك ارائه شده بدون حضور بيمار يا طرف هاي قرارداد در بستر سيستم الكترونيكي تاييد شد.
در زمان حاضر، تامين اجتماعي استان گيلان داراي، بيش از 114 هزار مستمري بگير است.
404 هزار بيمه شده اصلي با افراد تحت تكفل آنها يك ميليون و 200 هزار نفر تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي استان گيلان هستند.
تامين اجتماعي استان گيلان داراي 28 شعبه اجرايي، هفت واحد اقماري و پنج واحد كارگزاري است.
خبرنگار:شادي خورشيدي سدهي**انتشاردهنده:كبيري
7286/2007